Elikä oon ihmetellyt noita prossun lämpöjä kun tuppaa käymään aika kuumana. Kyseessä siis core 2 duo e6300 boxed tuulettimella. core 0: 52 (liekkiä näyttää speedfan) ja core 1: 51 ilman erityistä rasitusta. Everest näyttäisi, että kiertää 890 rpm. Saiskos noita kierroksia vaikka jostain lisää? Mitä olen muiden lämpöjä katellu ni boxed tuuletuksella 30-40 vakio kelloilla.
Kannattaa tarkastaa tuo vielä CoreTempillä, koska ainakin Asuksen P5B näyttää emolla olevasta lämpöanturista n. 10C-astetta liikaa. CoreTemp antaa suoraan ytimien lämpötilat.
Latasin core tempin. lämmöt ytimien lämmöt näyttäs olevan vielki sen 50c. Biosseista olen etsinyt tuulettimen säätöön liittyviä juttuja, löytyikin fan control jossa 3 kohtaa mitä voi säätää: Automatic Fan Detection jossa vaihtoehdot: disable,next boot & allways. Processor Zone Damping vaihtoehtoja: high & normal Processor Zone Response vaihtoehdot: Aggressive,normal & slow Jos osaatte nouvoa noiden kanssa ni hyvä olisi. Kuitenkin tuntuu tuo alle 1000 kierrosta naurettavan pieneltä. Just avasin kopan ja imuroin prossua, eikä sitä pölyäkään ollut kauheesti keertynyt.