oliskohan mitään mahdollisuuksia et world of warcraftista tulisi ilmainen? kenties vuoden päästä ;D onko kenelläkään mitään hajua......
WoW rahoitetaan kk maksuilla. 8 miljoonan pelaajan vaatimat palvelimet ja nettiyhteydet ei ole ilmaisia ylläpitohenkilökunnasta puhumattakaan. Mikä kanssa maksaa on uusien lisäosien kehittäminen. Jos haluat WoW pelata, mutta et maksaa niin tee ilmainen 10 päivän tili. Ilmaisia nettiroolipelejä on netissä useita..eikun ettimään oma.
Vaikka pelimyynti kasvaisi, niin kasvaisi ylläpitokustannukset, kaista, palvelimet jnejne. Kertaluontoisella 50€ maksulla ei rahoiteta yhdenkään pelaajan vuotta WoW:issa (sitten on tietysti näitä jotka pelaa 10min ja heittää narikkaan). EDIT: Niin ja sitten kun WoW on ilmainen, niin Starcraft on varmasti open sourcea ;D
Nousussa se on kokoajan. Minkä ihmeen takia he poistaisivat kuukausimaksun, koska pelaajamäärä on aivan valtava ja nousee kokoajan? Ja muistuttaisin,että WoWin ylläpitokustannukset eivät ole myöskään penneillä pelaamista. En väitä, ettenkö itse olisi miettinyt samaa, muttakun järjen kanssa kelaa nii eihän siinä olis mitään järkee Blizzun kannalta poistaa sitä kk maksua.
Ymmärrän muuten homman, mutta ihmettelen, että miten esim. guild warsia tai muita nettiroolipelejä ylläpidetään, jos se kerta maksaa niin paljon?
No joku GW on vähän eri tasooo kun WoW että ei sen ylläpito niin paljoo maksa, ja sillä rahastetaan muilla keinoilla.
Ilmaiseksi pääset pelaamaan kolmannen osapuolen ohjelmistoilla joilla voit tehdä itsellesi oman serverin. Pelistä ei tällöin kuitenkaan saa mitään irti lukuisten bugien takia.
Guild Warsin "rahastus muilla keinoilla" perustuu siihen että siihen on melko tiuhaan julkaistu 3 kampanjaa jotka toimivat ilmaisina peleinä tosin samalla avaten mahdollisuuden että sisällöt "yhdistetään" joten ne toimivat periaatteessa lisälevyinä. Neljäs on tekeillä, ja Gw2:sesta on jo melko varma tieto että sellainenkin on työn alla. Toiseksi, Guild Warsissa pelimaailma on "instansoitu" eli kun poistut kaupungista (jotka ovat myös tietyllä tasolla instansoituja) niin peli luo sinulle oman kopion alueesta jonne menit ja sen näkee vain sinä ja ryhmäsi jäsenet. Näin säästetään hirveästi pelikuluissa kun ei tarvitse tehdä todella pitkää liutaa servereitä (vrt. WoW) vaan päästään paljon pienemmällä määrällä kun rasite serveriä kohden ei ole yhdellä kertaa niin suuri. Voikin helposti sanoa että yksi Guild Warsin valttikortteja on se kuukausimaksuominaisuus - sellaista kun ei ole.
Ihanaa on, kyllä... Peli maksaa n. 50€, lisäri n. 30€ ja n. 25€ per/2 kk riippuen maksutavasta. Luottokortilla on halvempaa, kuin "pelikorteilla". Itse en WoWita, mutta kaveri on kertonut aivan liikaa kokemuksistaan EDIT: Joo sori, hinnassa oli virhe. Mutta eikös se 50€ maksa uutena. (ei välttämättä kyllä enää)
No ei oo ihan 50 € http://www.play.com/Games/PC/CART/3-/185225/-/Product.html?cur=258 Itse maksoin 13 €, pelasin ilmaisen kuukauden ja lopetin \o/ EDIT: Lisäosa maksaa samanverran kuin aikaisempi osa
Ensimmäinen, jonka kuulen päässeen irti wowin pelaamisesta jopa noinkin pitkän ajan jälkeen. Senverran koukuttava peli kuulema etten ole itse edes kokeillut etten vaan innostuisi kestopelaajaksi.
Niille, jotka epäröi: http://teaser.wow-europe.com/index_fi.html ...jos vaan viittii ladata sen (melko iso tiedosto). Tolla saa 10 päivää ilmaista peliaikaa. Tunnus on tosin rajoitettu.
Itse asiassa pelasin 20 päivää ja lopetin Kyllähän sitä pelata olisi voinut pidempääkin, mutta naaraaminen on kivempaa. Tuo on kyllä todella aikaa vievä peli. 12 tuntia päivässä ei koville wowittajille ole vielä mitään