1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

TMPGEnc ongelma

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi Perskuta 26.03.2007.

  1. Perskuta

    Perskuta Member

    Liittynyt:
    26.02.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    leikatessa ja authoroidessa videoita kuva jää pois vaikka tiedoston koko on iso, että pitäis kuvakin olla.
    Joku asetus vituiks vai?
    AATTEKEE....
     
  2.  
  3. Josari

    Josari Member

    Liittynyt:
    10.11.2001
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko videosi varmasti mpg formaatissa? Mpg-1 vai mpg-2? Käytätkö MPG Tools osaa Merge & Cut? Näkyykö kuva Edit-ruudussa? Oletko kokeillut katsoa videota ilman leikkausta ja tuleeko kuva silloin?
     
  4. Perskuta

    Perskuta Member

    Liittynyt:
    26.02.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    kyseessä on digikortilla tallennetut videot ja projectxllä leikannu mainokset pois joka tekee ääni ja kuva tiedostot erikseeen. jotka olen yrittänyt muuttaa mpeg1:ksi TMPGEllä.
    Hirveä homma saada pakattuja ja leikattua yks h...tin video....
     
  5. Josari

    Josari Member

    Liittynyt:
    10.11.2001
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    TMPGEnc soveltuu parhaiten mpg-videoiden yksinkertaiseen leikkaukseen. TMPGEnc:in avulla saa mainokset hyvin pois. Jos sillä taas yhdistelee (multiplexaa) erillään olevia video- ja äänitiedostoja, näiden pitäisi olla m2v- (video) ja mp2- (ääni) tiedostoja, jolloin tuloksena olisi mpg-2-video: File > MPG Tools > Simple Multiplex.
    TMPGEnc:in käyttö on tosin rajoitettu 30 päivään MPEG-2-tiedostojen osalta. Muxman voisi olla helpompi käyttää TMPGEnc:in sijasta.
     
  6. Perskuta

    Perskuta Member

    Liittynyt:
    26.02.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ennen projecktxää videot on mpeg muodossa. Kannattaisiko leikata suoraan TMPGEllä? Kannattaako ostaa täysversio? minkä hintainen?
    Olen kokeillu muxmaniakin mut sehän tekee dvdksi ne eikö? Oisko Cut assistant minkälainen, tekeekö se yhden tiedoston?
     
  7. Josari

    Josari Member

    Liittynyt:
    10.11.2001
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on itselläni käytössä TMPGEnc täysversio, jolla teen noi mpg-2-videot. Nykyisestä hinnasta en ole varma, mutta lie $50-60 välillä. En ole kokeillut Cut assistant -ohjelmaa, joten siitä ei ole mielipidettä.
     
  8. Perskuta

    Perskuta Member

    Liittynyt:
    26.02.2007
    Viestejä:
    8
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Taidan harkita sen ostoa. On vissiin aika monipuolinen paketti.
    Miten toi mainosten poisto ja muu leikkaus onko yhtä simppeli ku projectx:llä?
     
  9. Josari

    Josari Member

    Liittynyt:
    10.11.2001
    Viestejä:
    24
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Pistäpä mulle yksityisviesti ja lähetä siinä sähköpostiosoitteesi niin saat tarpeeksi tietoa. En viitsi täyttää tätä viestiketjua enempää kuin pakko.
     

Jaa tämä sivu