Cs: Source Dedicated server + nat

Viestiketju PC:n pelit -osiossa. Ketjun avasi arduaen 25.03.2007.

1. arduaen

arduaen Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Eli olis sellasta ongelmaa kun tää kone on natin takana ja kun pistää serverin pyörimään niin sehän antaa ip:ksi tämän koneen ip:n joka tällähetkellä on 192.168.1.34 mitenkä sen sais muutettua niin että se näkyis netissä oikeella ip:llä eikä verkon sisäisenä? Natista oon avannu portit 27015-25000 että sen luulis siihen haarukkaan mahtuvan.... Netissä näkyvä ip on kokoluokkaa 62.197.18X.XX mitenkä sen sais sitte esim. steam friendseissä näkymään tuolla kyseisellä ip:llä. Joinauskyllä onnistuu tuolla ip:llä osittain mutta kaikki ei aina pääse servulle kun pastee niille tuon ip:n että se ei toimi muutenkaan ihan niin vakaasti että vois mennä pelkällä ip:n pasteemisella... Olisko kellää mtn neuvoja? oon koittanu kattella täältäkin mutta pistäkää ny linkkiä jos tääl on ohjeita kyseisestä säätämisestä.

2.  
  3. Ysf

Ysf Active member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    Ensinnäkin kerro minkälaista ratkaisua yrität? Yritätkö pitää dedicated serveriä ja itse peliä auki samassa koneessa vai onko dedicated server erillisellä koneella? Jos samalla koneella yrität molempia pyöritellä niin sitten ei tehot koneellasi riitä: ratkaisuksi siis dedicated server yhdelle koneelle ja itse peli toiselle.

tuohon friends ongelmaan: pistä natista friendsin portti kohdalleen.

Viimeksi muokattu: 25.03.2007
  4. arduaen

arduaen Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kyllä tässä niinku on tarkotuksena pyörittää dediä eri koneella kun pelata, nythän kun pelaan toisella koneella niin se toimii lanin kautta niin oma pelaamiseni ei varaa netin puoleista kaistaa. Mutta kun jos pelaan nyt omalla servullani ja joinaan sinne ip:llä 192.168.34 niin jos kaveri koittaa joinata friendseistä samalle servulle niin sillä näkyy tuo lanin ip, eikä se mikä näkyy netissä ja sitten se valittaa jotain muistaakseni että server not responding tai jtn vastaavaa kun se ei saa yhteyttä tähän lanin ip:een.

Jaa tämä sivu