1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Windows Vista & Elokuvien toisto

Viestiketju Ajuri- ja softaongelmat -osiossa. Ketjun avasi J-M-J 22.03.2007.

  1. J-M-J

    J-M-J Member

    Liittynyt:
    09.04.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Taas olen törmännyt uuteen windows visva ongelmaan. Kaikki tähän mennessä kokeilemani toisto-ohjelmat (media player, nero showtime, winamp yms), ovat toistaneet videopätkiä moitteettomasti. Se on hyvä asia tietty. Mutta jos haluan liittää tekstiä mukaan, on mitä ilmeisemminkin käytettävä bsplayeriä tai VLC playeriä. Bsplayer toistaa äänen, mutta ei kuvaa. VLC toistaa äänen, sekä kuvasta vain "välähdyksiä". Kuva siis ei näy, vain korkeammat ja matalammat valotukset erottaa tummalla taustalla. Codec:eja joita olen kokeillut, on AC3 filter, ffdshow, k-lite pack, windows vista codec pack. Testannut olen codecceja yksinään, yhdessä, erikseen ja sekaisin ja kimpassa yms. eli todella monella variaatiolla ilman tuottavaa tulosta. Afterdawnista olen etsinyt jo samaiseen aiheeseen liittyvää tietoa, sitä löytyy, mutta vastausta ongelmaani ei vielä ole ilmennyt.

    Osaako joku olla toistaan etevämpi ja neuvoa ratkaisun. Vika voi olla ihan hyvin vain joku raksi ruutuun soittimen asetuksista. Codecit luulisi olevan oikein, koska muut soittimet toistaa videon moitteetta.

    Kiitän
     
  2.  
  3. juhha84

    juhha84 Active member

    Liittynyt:
    12.04.2006
    Viestejä:
    3,752
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Tekstit saat toimimaan ffdshow codekki paketin kanssa, kunhan vaan asennus vaiheessa ruksitat subtitlet näytettäväksi.
     
  4. cooolls

    cooolls Regular member

    Liittynyt:
    28.05.2001
    Viestejä:
    131
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellä kun kaverin koneeseen laitoin perus zettejä niin vistassa toimi ffdshow ja bsplayer yhdessä moitteetta siis kuva + äänet ei ongelmia. Siitäkin kylllä voi tulla ongelmia jos monia eri codekkeja samaan aikaan niin ne kyllä sekoittaa jo toisia. Itse pistäisin kaikki kodekit + soittimet sileäksi ja aloittaisin niin sanotusti puhtaalta pöydältä ja koittaisin soitin + codekki kerrallaan, tosin niin olet tainnut tehdäkkin.
    Itsellä toimiva yhdistelmä oli bsplayer + ffdshow, divx etc tapauksiin.
     
  5. J-M-J

    J-M-J Member

    Liittynyt:
    09.04.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Gom Player toimii nyt kuvan ja äänen puolesta, mutta tekstejä en saa näkyviin millään. Onko lääkettä tiedossa? Kokeillu olen vista codec packilla ja ffdshowlla erikseen. ffdshowta asentaessa pistin ruksin "subtitle" kohtaan mutta ei auttanut.
     
  6. K1phaa

    K1phaa Member

    Liittynyt:
    23.11.2006
    Viestejä:
    57
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itsellä on vistassa Media Player Classic, VobSub ja ffdshow ja hyvin toimii. Vähän jouduin säätämään kun tekstejä tuli kahdet, joten muistaakseni poistin vobsubin. Hyvin toimii nyt!
     
  7. J-M-J

    J-M-J Member

    Liittynyt:
    09.04.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen saanut nyt välttävästi homman toimimaan Gom Playerillä, joten olkoon näin siihen asti kun alkaa noita vista -tukisia ohjelmia enemmän olemaan. Kiitos kuitenkin kaikille!
     
  8. Tuff

    Tuff Active member

    Liittynyt:
    10.10.2003
    Viestejä:
    3,621
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Pelkkä ffdshow riittää leffojen toistoon teksteillä, tai media player classic..
     
  9. jugez

    jugez Regular member

    Liittynyt:
    11.01.2007
    Viestejä:
    104
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    laita bsplayerin asetuksista videon renderöinti rendering mode internal renderer ddraw surface mulla rupes kuva näkyy silleen asennettuna vista kodeck pack
     
  10. J-M-J

    J-M-J Member

    Liittynyt:
    09.04.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos jugezi. Tämä täytyy vielä kokeilla!
     
  11. jugez

    jugez Regular member

    Liittynyt:
    11.01.2007
    Viestejä:
    104
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    j-m-j joko sait toimii bsplayerin?
     
  12. AustinL

    AustinL Member

    Liittynyt:
    24.03.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Halleluja jugez! Minulla ainakin alkoi homma toimimaan tuon vinkkisi jälkeen. Näin se homma etenee!
     
  13. jugez

    jugez Regular member

    Liittynyt:
    11.01.2007
    Viestejä:
    104
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ok hyvä että pelittää.
     
  14. J-M-J

    J-M-J Member

    Liittynyt:
    09.04.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    JIIHAA! Maailma tarvitsee jugezin kaltaisia neroja! Kiitos!!!
     
  15. AustinL

    AustinL Member

    Liittynyt:
    24.03.2007
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hmm, nyt kun olen tovin kokeillut videoita, niin vaikka tuon jugezin mainion vinkin avulla videot lähtikin pyörimään on minulla edelleen kasa ongelmia verrattuna XP-aikaan. Vista codec pack on siis asennettuna ja katselen pätkiä BS Playerillä, Classicilla, VLC:llä jne.

    1. Kuvan värit ovat haaleat kaikilla soittimilla. Musta ei todella ole mustaa. Näyttiksen ajurit on Vistaan ja sen puolin kaikki pitäisi olla ok.

    2. Kuva pätkii. No,ehkä ei ihan pätkimisestä voi puhua, mutta ero "oikeaan" on kuitenkin selvästi huomattavissa, mikä ärsyttää videoita katsoessa.

    Näihin kun joku osaa neuvoa ratkaisun, niin täältä tulee yksi iso kumarrus.
     
  16. J-M-J

    J-M-J Member

    Liittynyt:
    09.04.2005
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Minulle ilmeni jugezin neuvon jälkeen sellainen ogelma, että bs player kaatuilee jatkuvasti. parhaimmillaan saattoi kestää kasassa puoli tuntia ja meni nurin. Jos jollain tulee tämänkaltainen ongelma vastaan, niin sulkekaa messenger. Bs player ei ole kaatunut kertaakaan sen jälkeen kun ensin suljen mesen pois alta pyörimästä.
     
  17. jugez

    jugez Regular member

    Liittynyt:
    11.01.2007
    Viestejä:
    104
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    joo itekin huomannu et kuva nykäsee välillä vituttaa koko vistan paska kun mikään ei tunnu toimivan niinkuin xpssä.pitää varmaan heivata koko paska yli laidan.
     

Jaa tämä sivu