eli pitäisi saada hyvä prossu ja sitä varten ehkä uusi emokin jos tarvitaan .eli etsitään hinta-laatu suhteltaan paras siitä 150-250€ luokasta. tällä hetkellä on emo on:gigabyte ga-k8nf-9 eli kanta on 939 rammi ddr1 paikka ja näyttis on pci-express jos uusi emoniin olisi kiva että siinä olisi siis mahdollisuus ddr1 ja ddr2 rammille ja pci-express paikka näyttikselle.
Tässä paras päivitys tuohon hintaan, mutta tuohon emoon ei sitten käy uudet 8800 sarjan näyttikset. http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/kori.aspx?sisalto=52868,55728
hommaa opteron 170 prossu,toki intelin prossut on nopeampia mutta sitten vaihtoon menee myös emo ja muistit.itse päivitin 3800x2:sen opteron 180:een.mut halvimmalla pääse vaihtamalla pelkkä prossu.
Ei tarvitse ruveta vaihtamaan muisteja jos tuon minun ehdottamani paketin ottaa. Siinä on ddr ja ddr2 paikat sekä pci-e ja agp näyttisten paikat. Toki tuo operton on hyvä vaihtoehto jos emoa ei halua/jaksa ruveta päivittämään. Kannattaa kuitenkin varmistaa että tämän hetkinen emolevy tukee 2x prossuja ennen kauppaan ryntäämistä. Mutta jokatapauksessa kyllä core 2 duo prossut ovat ehdottomasti kukkulankuninkaita tällä hetkellä.
tuli tässä tajuttua, että noissa emoissa jossa on drr1 ja drr2 mahdollisuus niin nissä on molempia paikkoja vain 2 ja minulla on 4X512mt joka on vista käytössä ihan kiva.eli varmaan pakko ottaa ddr1 emo. ps. voiko joku kertoa suuntaa osottavasti kuinka paljon parempia ovat nuo ddr2 rammit.
No parempia ja parempia, kyllä niillä C2d koneessa saa enemmän muistikaistaa kuin ddr1. Lisäksi toimivat pienemmällä jännitteellä. Siinä suhteessa ne on parempia että DDR2 saatavuus on parempaa kun DDR1 emoja ei montaa enää ole.
juu.niin tietääkö joku hyvää ja halpaa emoa jossa ennen mainitut vaatimukset paitsi että ei ddr2 tukea vaan 4 ddr1 paikkaa.
niin.tuli tässä todettua, että rammi toimivat 200mhz taajudella eli onko nykään edes myynissä emoa tälläisille tarpeille.
Ei pidä paikkaansa tuo 200mhz. Kerro tuo siis kahdella. DDR = Double Data Rate -- 200mhz * 2 = 400mhz. Eli sinulla on siis DDR PC3200 400mhz muistit. EDIT: Näin siis oletan. En usko mahdolliseksi 200mhz muisteja sinun koneessasi.