Niin eli kuinka usein prossun siili kannattaa imuroida? Miten te imuroitte siilin pölystä (otatteko prossun tuulettimen kokonaan pois ja imuroitte siilin vaiko imuroitteko prossun tuulettimen rei:istä) Minä ostin vähän aikaa sitten biltemasta tietokoneimurin joka liitetaan tavalliseen imuriin.
Itse irroitan tuulettimen prossusiilistä jos imuroin sen. Paineilmakin toimii, mutta kannattaa olla varovainen. Tuulettimia ei kannata hirveesti pyöritellä pölynimurin imulla tai paineilmalla, koska liian kovat kierrokset voi tehdä hallaa laakereille.
Itselläni kapeat imurin suuttimet eivät ole riittäneet puhdistamaan siiliä kokonaan. Siksi käytän rätti-tikku-yhdistelmää.Puhdistan siilen noin vuoden välein, elleivät lämmöt näytä muuta. Otan siilin aina irti, jotta se olisi helppo puhdistaa. Jos käytät paineilmaa, en suosittele siilin jättämistä kotelon sisälle. Kaikki paska lentää ympäri koteloa...
Puhaltaa paineilmalla toiselta puolelta ja imee imurilla sitten vastakkaiselta puolelta, niin homma toimii =)
eli siili kannattaa ottaa kokonaan pois kun puhdistaa sitä vai lähteekö siili helposti pois koneesta?
Tapauskohtainen juttu. Jos pääset siiliin hyvin käsiksi ilman sen irroittamista, niin kannattaa jättää se paikoilleen ja yrittää puhdistaa se pölyistä mahdollisimman perusteellisesti. Tuo irroituksen ja kiinnityksen helppous on siilistä ja henkilöstä kiinni. Jos kyseessä on prosessorin mukana tullut vakio siili+tuuletin yhdistelmä, niin sen irroittaminen ei ollut (ainakaan omasta mielestäni) kovinkaan vaikeaa.
edellisessä koneessa minä irroitin prossun tuulettimen ja imuroin prossun siilin päältä (eikos siinä ole se suurin pöly eikä siellä siilin alla edes vissiin ole pölyä)
Antaa pölistä vaan autotallinlattialle, kun kompuralla siivoilee. 8 baria kyllä irrottaa pölyt siilistä, vaikka miten päin olisi.
Joo, siilin ja prosessorin välissä ei ole pölyä =) btw: Kannattaa tarkistaa lisäksi näyttiksen pölytilanne ja pyyhkiä kertyneet pölyt pois kotelon pohjalta ja kovalevyn päältä.