1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Kuvasuhde vista premium + FireDTV-C CI

Viestiketju Keskustelua PC:n digikorteista -osiossa. Ketjun avasi caitsli 11.03.2007.

  1. caitsli

    caitsli Member

    Liittynyt:
    04.12.2006
    Viestejä:
    2
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei vaan kaikille!

    Olen tässä asentanut vista premiumin(media center) sekä tuon Digital Everywhere FireDTV-C CI kaapeli-digikortin mutta nyt en saa kuvasuhteita automaattisesti toimimaan. Vanhassa systeemissä eli XP + Media center homman sain hoitumaan nvidian purevideo kodekilla jossa sain valita kuvasuhteet sun muut mutta nyt sitä ei voi käyttää koska siitä ei ole tullut vista versiota(eikä vissiin tulekkaan) joten mikä avuksi?

    Itse saan nuo kuvasuhteet muuttumaan ctrl+shift+z näppäinyhdistelmällä jos lähetys niitä muuttaa, mutta olisi mukavaa jos homma hoituisi automaattisesti.

    Olisiko kellään taitavalla vinkkejä?


    t. Make
     
  2.  
  3. RaakaLiha

    RaakaLiha Member

    Liittynyt:
    21.09.2005
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Itse painiskelen täsmälleen saman ongelman kanssa.Kumma kun ensimmäisen kerran asensin tämän vista home premiumin ja firedtv /c:n niin media center näytti ikkunatilassa kuvasuhteet 16:9 tilassa.Menin hölmö tilaamaan tuon vista 64bittisen microsoftilta, kun sen sai 12 eurolla tämän 32bittisen lisäksi.No eihän tämä firedtv toiminut siinä, joten asensin 32bit takaisin.Sen jälkeen en ole onnistunut saamaan noita kuvasuhteita oikein.Näkyy ikkunatilassa mustat reunat ylhäällä ja alhaalla.Käytän tuota Vista Codec pakkia.Menee hermot :/ Miten sen ikkunan saa venytettyä 16:9 tilaan? Kun sitä vedät alaviistosta niin se välttämättä haluaa jäkittää sitä 14:3 tilaan,todella ärsyttävää.
     
  4. RaakaLiha

    RaakaLiha Member

    Liittynyt:
    21.09.2005
    Viestejä:
    21
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Löysin ratkaisun vihdoinkin tähän. Eli: Sammuta media center, klikkaa käynnistä, suorita, c:\windows\ehome\ehshell.exe /widescreen ja klikkaa ok.Siinä se, nyt homma toimii niinkuin pitääkin, eli ikkunatilassa on 16:9 kuvasuhde :)
     

Jaa tämä sivu