IP-osoitteesta

Viestiketju WLAN ja lähiverkot -osiossa. Ketjun avasi maukku 06.03.2007.

1. maukku

maukku Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Voiko ip-osoite olla sama vaikka olisikin tyyliin näin:
    (esimerkki)
    512.625.111.111
    512.625.152.211

Siis 6 alkunumeroa pysyvät samana mutta loppu vaihtuu. Itse olen eräällä foorumilla ylläpitäjänä ja luulen että eräs palstalta poistunut henkilö on aloittanut armottoman sotkemisen. Ip on tieten jo bännätty eli ei hätää mutta haluaisin varmuuden asiasta.

Eli omien käsitysteni mukaan 6 ensimmäistä numeroa pysyvät samana mutta 6 loppunumeroa saattavat vaihdella. Onko näin?

Vielä bonuskysymys:

http://www.ip-adress.com/ Tuolta näkee kohtuu tarkasti osoitteen, mutta saisiko ip osoitetta kaivettua vieläkin tarkemmin esille?

2.  
  3. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    Meni hieman ohitse tuo kysymys, mutta vastataas näin;

IP-osoitteen voit kyllä bannia, mutta koska lähes kaikki normaali liittymät käyttävät dynaamista, eli vaihtuvaa ip-osoitetta, niin se öykkäri pääsee forumille kun hänen ulkoinen ip vaihtuu. (uudella tunnuksella tietysti)

Voi olla että vaihtuu 2 viimeistä lukua, tai sitten vain yksi, tai sitten jopa kaikki. Tämä riippuu täysin siitä palveluntarjoajan DHCP-palvelimesta.

IP-osoitteesta et saa selville kuin operaattorin. Tarkemmat tiedot ovat palveluntarjoajan hallussa, eivätkä ole mitenkään julkisesti saatavilla. (liittymän haltija yms)

Edit,

Muista myös että jos bannit esimerkiksi jonkin proxyn osoitteen, niin saatat siinä samalla bannia useita satoja käyttäjiä.

Viimeksi muokattu: 06.03.2007
  4. AkZuh

AkZuh Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66

Jaa tämä sivu