Mikä on mielestänne paras palomuuri? Lisätäänpä vielä, että kertokaa omia kokemuksianne Zone alarmista ja avastista.
Zonealarmin olen kokenut helppokäyttöisimmäksi ja sitä kautta sitten mielestäni parhaaksi palomuuriksi. Yksityiskäytössä ilmainen. www.zonealarm.com
Edelleen kallistun Sygaten ilmaisversion suuntaan, vaikka se tapettiin pois jo jokunen vuosi sitten. Oli helppokäyttöinen, käytti vähän resursseja ja säädettävyys oli kohdallaan. Uusista sitten kallistuisin Kerion suuntaan, nuo kaksi vahtivat kaikkia koneitani, toki yksi vaan konetta kohden.
En ole ongelmia havainnut tähän mennessä, päivityksiä ei toki löydy, mutta kun siinä on mahdollisuus rajoittaa liikennettä sekä sovellus- että esim. portti- ja protokollakohtaisesti, niin on se ainakin mun mielestäni ihan turvallinen edelleen.
Itse ollut kans erittäin tyytyväinen zonealarmiin, harmi vaan ku nyt on vista niin se ei siinä vielä toimi. Tällä hetkellä on vaan windows defender ja avast
Ihan ehottamasti Zone-Alarm, esim. kotiverkkojen konffauksia ajatellen helppo hallinta, ja selkeästi näkee mikä pyrkii sisään ja myös mikä tärkeintä, mikä pyrkii ulospäin.
Itselläkin tällä hetkellä Vistan omat torjunnat, edes avast!:ia en ole viitsinyt asennella. ahellste:n kanssa samaa mieltä ZoneAlarmista.
Huom.! Avast! EI ole palomuuri, vaan virustorjunta. Asia erikseen, jos Avast!:lla on myös palomuuri, mutta itse tiedän siltä virustorjunnan.
f-secure on saanut paljon moiteita sen raskaudesta. itse tuen kuitenkin kevyitä ohjelmia, vaikka kone olisikin tykki. kyllähän tämä kone joskus olikin. heh.
parhaasta en tiedä, mutta winkulan oma on täysin riittävä työasemalle. Jos on "en luota winkulan muuriin" -ihminen, niin sitten kannattaa laittaa rahansa rautamuuriin. Eikä lähteä yhtäylimääräistä softaa tunkemaan työasemaan joka syö lisää resursseja, ja myös tässäkin voi olla tietoturva-aukkoja niinkuin kaikissa ohjelmissa. ja lisätään vielä että macissä ja linukassa on myös omat muurinsa jotka ovat myös täysin riittäviä