En tiedä onko alue nyt oikea, mutta... USB-väylässä oleva Logitechin optinen hiiri käyttäytyy välillä varsin kummallisesti.. Hiiren osoitin saattaa pompata kesken kaiken, yleensä ruudun vasempaan ylänurkkaan tai oikeaan alanurkkaan. Koneessa on kiinni yleensä USB-väylässä muistikortinlukija ja tulostin joka ei yleensä ole kuitenkaan päällä. Lisäksi on DVB-tikku yhdessä portissa kiinni. Kuitenkaan ei ole vaikutusta vaikka hiiri olisi ainoa USB:ssä kiinni oleva laite ja sama pomppiminen tulee vaikka hiiri olisi PS/2-portissa. Ristiriitoja ei ole laitehallinnassa ja kaikki muu toimii ihan ok. Emolevy on Asus K8V-MX, ATI Radeon 9800 XT uusimmilla Omegoilla, 1Gt muistia ja käyttis on alkuperäinen XP SP2:lla. Emo tukee 8 USB:tä mutta käytössä on BIOSissa asetettu kuusi porttia. Toivottavasti joku saa tästä selvää ja osaa antaa osviittaa mitä tehdä Osaa olla oikeasti todella ärsyttävä vika!
minulla on ihan sama ongelma välillä... ei siinä varmaa mitää vikaa sinänsä ole.. kokeile vaikka eri hiiri mattoa tai jotain ja katso toistuuko sama ongelma vielä.
millainen hiirimatto? mulla hyppi kuviollisella matolla ja pomppimine loppu siihen, ku ostin iha tylsän yksivärisen maton... ja hiirenä MS IntelliMouse Explorer 2.0... en iha ehtiny enne bchiefiä....
Täytyypä kokeilla tuota. Semmonen ohut muovinen läpyskä on nykyisin mutta täytyy varmaan sellainen pehmeä, paksumpi matto ostaa kokeeksi..
Ootko puhistanut hiiren, ettei sensorissa ois mtn ylimäärästä likaa ? Ja jos aijot puhistaa, käytä pumpuli tikkua! mulla meni yks hiiri kun aloin puhistaa paperilla
Ei se Usbi ole siinä ongelmana, vaan vika on matossa tai hiiressä. Itsellä oli Optinen hiiri ps/2 portissa, jonka johto oli hiiren puolelta nyhrääntynyt. Välillä hiiri teki vaikka mitä kepposia. Matto, joka on "peilaava" voi tehdä samantapaisia kepposia. Eli hiirtä vedettäessä matolla peilaavan kohdan kohdalla hiiren infrapunasensori "sekoaa" ja kursori tekee mitä ihmeellisimpiä liikkeitä.