Kone paskana

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Giggis 25.02.2007.

1. Giggis

Giggis Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen melko käsi koneiden kanssa ja nyt tuo mylly päätti lakata toimimasta. Olen kyllä itse osasyyllinen toimimattouuteen sillä lämpöjen ollessa melko korkealla ajattelin avata koneen ja imuroida tuulettimen... Tämän piti olla perustoimenpide sillä aikaisemmin ei ongelmia ole konetta imuroidessa ilmennyt. Nyt kuitenkin kun yritän käynnistää konetta niin näyttöön ilmestyy vain "No signal" teksti ja levyasemat eivät suostu toimimaan. Vian täytyy olla siis koneen sisällä koska näyttökin toimii samalla piuhalla täydellisesti toisen koneen yhteydessä.

Konetta käynnistäessä kuulostaa siltä että kaikki sisällä ei pyörisi, sillä normaalia kiihtymistä käynnistäessä ei esiinny vaan pelkkä heikko tuulettimen humina.

Onko vika emolevyssä vai missä?

Muistutan vielä toistaitoisuudestani koneiden kanssa joten mitään dosenttitason analyysiä tuskin kannattaa vääntää. Lähinnä olisi kiva tietää iskenkö huomenna korjaajan kiusaksi liikkeeseen vai onko mahdollisuuksia selvitä kotikonstein?

2.  
  3. jari53

jari53 Guest

Onko kaikki virtajohdot kiinni? Ne on saattanu irrota ku imuroit...

4. Giggis

Giggis Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Koitin kyllä niitä kattella ja painella kiinni kun ei aluks toiminu mutta eipä siitä kyllä hyötyä ollut.

5. aba120

aba120 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Katso,että siellä on kaikki osat kiinni,on voinut hieman kolahtaa imurin putki ja voinut löysyttää näyttistä muistia tai jotain muuta,
    ota koppa auki ja käynnistä kone sitten näet mikä siellä ei pyöri,
    ettei sitten olisi johonkin emon konkkaan kolahtanut,ne ovat aika herkkiä hajoamaan pienestäkin kolhaisusta.Käy vielä kaikki lävitse,
    katso myös prossu + prossun tuuletin.

6. Giggis

Giggis Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No enpä osannut itse keksiä mikä siellä on vialla. Kaverin kaveri kuitenkin lupasi vilkasta ja epäili hajonnutta muuntajaa tai jotain vastaavaa...

Jaa tämä sivu