1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

record blocking signals are detected

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi _jiikoo 24.02.2007.

  1. _jiikoo

    _jiikoo Guest

    Johdanto
    Ongelma on jo jonkin aikaa ajankohtainen mutta "työn, levon tai sairauden" johdosta ei ole ollut aikaa alkaa sitä ratkaisemaan mutta tässä tulee. Vielä inserttinä sen verran, että tuohon listaan voisi lisätä oman saamattomuuden tai osaamattomuuden, sillä olen jostain netistä jonkun vinkin löytänyt mutten osannut sitä soveltaa ja nyt sekin on hukassa.

    Kokoonpano
    Humax CXC-2000PVR digiboksi 80Gb kovalevyllä
    LG RH188H polttava DVD-soitin 160Gb kovalevyllä
    ihan tavallinen TV, jolla ei ongelman kannalta pitäisi olla ...

    Kaiken järjen mukaan nuo pitäisi olla oikein kytkettykin mutta selostanpa senkin tässä yhteydessä. Antennikaapelilla ei pitäisi olla mitään merkitystä tässä paletissa eli sen jätän väliin eli: Toinen Scart kaapeli lähtee Humaxin takaa (TV scart) TV:lle ja toinen (VCR scart) LG:lle (Euro AV2). LG:ltä lähtee kaapeli Euro AV1:stä televisiolle. Kaikki kuten manuaalit kertoo. Humaxista tuleva signaali siis menee LG:lle "sisääntuloon" AV2.

    Se ongelma
    LG:llä saat tallennettu LG:n oman vastaanottaman signaalin ihan OK, joko kovalevylle tai DVD:lle. Myöskään kovalevyltä DVD:lle polttamisen kanssa tai DVD:ltä kovalevylle tallentamisen kanssa ei ole mitään ongelmia.

    Ongelmia tulee heti jos yrittää tuon Humaxin kautta tulevaa signaalia tallentaa LG:llä. Aivan sama oli Humaxilta tuleva signaali Humaxin kovalevyltä tai suoraan joltain boxin vastaanottamalta kanavalta ja itse asiassa aivan sama tallennatko LG:n kovalevylle tai yritätkö polttaa suoraan LG:n DVD:llä. LG katkaisee tallentamisen ja heittää ruudulle subjektin mukaisen virheilmoituksen "Record-blocking signals are detected". Joskus se tallentaa tunnin ja joskus vain jonkun 10 sekunttia.

    Sen verran olen tajunnut, että tuollainen tulee mahdollisesti jostain suojauksesta mutta kun se tulee kaikilla kanavilla. Käyttääkö joku Yleisradio esimerkiksi tuollaisia suojauksia? Homma menee poikki vaikka Ylen uutisia tallentaisit.

    Muutama kysymys
    Onko joku törmännyt oheisen kaltaiseen ongelmaan?
    Onko asialle tehtävissä jotain?
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 24.02.2007
  2.  
  3. _jiikoo

    _jiikoo Guest

    Alustus
    Itse itselleni vastaillen eli homma tuntuisi ainakin alustavasti pelittävän ja toimintaohjekin on kutakuinkin dokumentoitu.

    Ratkaisu
    Piti päivittää firmware (60213A --> 60991A). Tiedä montako versiota tuossa on välissä mutta kuitenkin oli koneessa ostohetkellä melko vanha softa vaikka kone kohtu uutta mallia onkin.
    Samallapa päivittelin tuon DVD-aseman ohjelmia (SL35 --> SL40). Samat kommentit DVD:n ohjelmien kanssa. Sen tiedän, että noiden välissä on ainakin yksi julkaistu versio.

    Tulosten validointi
    Beta-testit on vielä hieman vaiheessa mutta tuntuu digiboksin kautta tallentavan ihan ok. Pari juttua ihan koemielessä tallensin tuossa amusella. sekä maksulliselta että ihan vapaalta kanavalta.
    Tällä hetkellä tallentaa dikiboksin kovalevyltä pätkää, jota olen yrittänyt n kertaa. Aikaisemmin sain yhteen putkeen maksimissaan 17 sekunttia LG:n kovalevylle. Nyt sitä on tallentunut ihan OK tuollaiset 40 minuuttia.

    Johtopäätökset
    Nyt se on ehkä tiedossa, miksi homma ei pelittänyt ja ratkaisukin on dokumentoitu. Todennäköisin syin voidaan epäillä, että se oli tuo vanha firmware syypää. Beta-testit on tosin vielä hieman vaiheessa mutta näyttää lupaavalta ;)
     

Jaa tämä sivu