Niin näkeekö mistään toimiiko muistit dualissa?? Ja mun emossa on 4 muistipaikkaa.. 2 keltasta ja 2 mustaa, et onko välii pistääkö toisen keltaseen ja toisen mustaan? Vai pitääkö ne olla molemmat keltasissa, että toimis dualissa? Kaipaisin pikaisia neuvvoja=)
Siinä lukee Channels: Single Eli mitä tarkottaa? Eli ei toimi dualissa? Toimiiko ne sitten jos vaihdan ton toisen kamman mustasta paikasta keltaseen paikkaan??
Juu koska toinen pitaa olla A-paikassa ja toinen B-paikassa... Itse pistin toissapaivana 1gb kamman lisaa, ja pistin sen keltaiseen ( eli molemmat kammat mulla kelt ). Siten lahti dual channel heti funkkaa
Juu nyt toimii dual channel =) kiitos avusta, mutta mitä tämä hyödyttää? Musta tää on paljon hitaampi, ja nopeuttaako tuo dual jotain??
Teoriassa nopeuttaa. http://www.devhardware.com/c/a/Memory/Dual-Channel/2/ Käytännössä ero ei ole kovin iso. http://www.devhardware.com/c/a/Memory/Dual-Channel/3/
Googlailin ja tää vanha osui eteen. (Jotenkin aD:n haku jättää pois liiankin pian, vaikka laittaa 'Hae edelliset: Kaikki viestit') No anyway. CPU-Z neuvotaan näyttämään. Näkyykö Everest Home:lla sama single/dual sen kohdassa: Emolevy - Emolevy -> Muistiväylä: Väylätyyppi Dual DDR SDRAM Sori. Kun en katsonut tota kohtaa yhdellä kammalla, että lukeeko Single DDR RAM. Manuaalin mukaan oikein laitoin. Nyt vaan tsekkaan että kammat toimii oikein, ettei emossa ole vikaa jne. Ja 14 vrk. aikaa katsoa sopiiko koneeseen. Ettei ala BSODia lykkimään, niin kuin viimeks kävi eri valmistajan kamman lisäyksellä. Noita linkkejä lukasin. I ran the Sandra memory bandwidth benchmark. Onko Everest Home Suoritustestit vastaava kaistan mittarit? Everestin Luku/kirjoitustestit MB/s kun tossa Sandran taulukossa on mb/s. (Tuskin kyse on millibittiä sekunissa lyhenteen mukaan. Vai onko?) You can gain about 64 percent more memory bandwidth running in dual channel mode. Pitäsikö Everestillä näkyä sama ero single/dual välillä samoilla kammoilla? Vai onko Sandran this is just a totally synthetic benchmark omaa luokkaansa heittämään tuota tilojen välistä mittauseroa? Verrattuna muiden ohjelmien mittauksiin samasta asiasta.