Kävin tänään ostamassa Core 2 Duo E6400 prosessorin. Asensin sen ihan normaalisti ja laitoin coolerin kiinni. Kuitenkin kun käynnistän koneen niin näyttöön ei tule mitään, vaikka odottelisin jonkin aikaa. Olisikohan mahdollisesti yhteensopivuusongelma? Emolevynä minulla on Gigabyte GA-8S649MF Socket 775.
Emon puolesta pitäisi käydä, eli ei yhteensopivuusongelmia sen puolella. Ööh.. jäähdytys varmasti oikein kiinni? Virtalähde, tehot?
Laitoin coolerin niin hyvin kiinni kuin meni ja tahnaa oli coolerissa ja prossussa. Virtalähteenä on Fortronin 350W poweri. Kavereidenkin kanssa mietittiin, että olisiko vika liian huonossa powerissa.
Cooleri lähtee kyllä käyntiin, mutta mitään piippausta ei kuulu. Tällä vanhalla prossulla piippaa ennen kuin lähtee käynnistämään windowsia.
Kaverilta olisin ostamassa 430W poweria, joten sillä voisin kokeilla. Tuon prossun myyjä alkoi epäilemään liian vanhaa BIOS-päivitystä, joten aloin metsästämään uusinta päivitystä. Jos ei biossin päivitys auta, niin sitten pitää kokeilla sitä uutta poweria. EDIT: Kyllä tuon emon pitäisi tukea, sillä olen nähnyt monta konetta joissa on sama emo ja core 2 duo.
BIOS päivitys tosiaan saattaa auttaa, mutta oikeesti. Näytä mulle joku sivu missä on tässä lankussa C2D kiinni tai edes mainintaa yhteensopivuudesta.