1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Ongelmia windows movie maker:n ja ogg koodekin yhteensovittamisessa.

Viestiketju Yleistä keskustelua digitaalisesta videosta -osiossa. Ketjun avasi hosee221 19.02.2007.

  1. hosee221

    hosee221 Regular member

    Liittynyt:
    15.08.2005
    Viestejä:
    109
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tässä yritän tehdä pientä elokuvaa the sims 2 pelillä. Nauhotin animaatiota ja laitoin ne Windows Movie Maker:iin. Jos aikajanalla ei ole videota, vaan pelkkä musiikki, se toimii, ja musiikki kuuluu. Mutta jos laitan musiikkia ja videota samaan aikaan aikajanalle, se ei toimi. Ääni ei vaan kuulu ja käynnistä palkin prosesseissa vilkkuu musta ikoni, josta ei saa selvää koska se vilkkuu sekunnin välein ja näkyy silloinkin vain 0.1 sekunttia. Olen itse jo selvittänyt, että ongelma on ogg koodekissa, sillä kun menen wmm (Windows Movie Maker) asetuksiin ja otan koodekeista "Ogg Splitter" nimisen koodekin pois, ikonin vilkkuminen lakkaa, muttei ääntä löydy. Senkin olen selvittänyt, että (uskoakseni) vika on seuraavissa hakemistossa C:/WINDOWS/system32 tiedostoissa Ogg.dll, oggds.dll, vorbis.dll ja vorbisenc.dll. Tiedostoja ei voi poistaa, sillä ne ovat suojattuja. Mulla on jo niiden asennusohjelma jonka latasin netistä; Ogg Vorbis Implementation setup. Kun klikkaan NEXT se aloitta asennuksen. Tässä asennuksen yksityiskohdat.

    Output directory: C:\WINDOWS\system32
    Skipped: ogg.dll
    Skipped: vorbis.dll
    Skipped: vorbisenc.dll
    Skipped: OggDS.dll
    Registering: C:\WINDOWS\system32\OggDS.DLL
    Created uninstaller: C:\WINDOWS\system32\OggDSuninst.exe
    Completed.

    Olen jo kokeillut uninstalleria ja se toimi, muttei yksikään tiedostoista hävinnyt.
     
  2.  
  3. Agent_007

    Agent_007 Senior member

    Liittynyt:
    05.05.2003
    Viestejä:
    29,936
    Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Vikasietotilassa pitäisi onnistua noiden tiedostojen poisto. Tosin jos et ole OGG muotoon videoitasi/audiotasi tallentanut niin tuon OGG:n ei pitäisi aktivoitua lainkaan.
     

Jaa tämä sivu