Mikä olis paras cooleri Dual Core prossulle? Tuniq Toweria on kehuttu, mutta onko se paras? EDIT: typo
Eiköhän se tällä hetkellä taida parasta markkinoilla olla. Ei ainakaan voittanutta ole vastaan tullut.
Riippuu keltkysytä... Itte kannatan Noctuan hiljaista NH-U12f. Mut tosiaan tila, pudjetti,... ratkasee. Itte siirryn seraavas konees vesi vempaimiin paremmuuden toivossa... Edit: Ittel 9500sen laakerit melus...
Osta Tuniq sitten. Zalmanin 9500: seen älä koske, siitä ei hiljaista ja tehokasta ainakaan saa kirveelläkään. :/ 9700 lienee jo eri kategoriaa, sitä en ole testannut...
Osta sit cooleriks "Volcano 4005" ja tee vesijäähdytys vaikka sopivalla vesijäädytys paketilla kuten ton sivun alalaidassa... ...pistä vie ton kylkee joku öljylaakeroitu kotelotuuletin ni tulee samalkertaa hiljanen ja tehokas...
Mää en näissä asioissa ammattimies ole, mutta ite ostin Zalmanin 9500am2 . Syitä valintaan... 1.Nuo Noctuat ja Tuniq on korkeempia ei sovi 2.Zalman helppo asentaa, osaa aloittelijakin (eli minä) On tuo hiljasempi kuin Boxed, parempi tehonenki. Jokainen ostakoon tarpeensa mukaan. Mulle riittää tämä ku en kellota.
Ellen väärin muist ni zallu 9500 oli jo sen vert painava et emontaakse suositeltiin tukirautaa... Tunigist tie, mut Noctual tuli ainakin kuvalliset ohjeet jokasel kannal jota se tukee tosin teksti oli enkuks mut tuskin se haitta. Suht helpoiks/yksinkertasiks noi asennukset yritetään nykyään tehdä et toi kokoemon irrotus o melkei se haastavin osuus... Edit: tilaa tääkin tosiaan vaatii jos koppaa meinaa käyttää ja myös vierustilaa ettei osu esim: muisteihin...
9500am2 560g, alkuperäseen kehikkoon klipsillä kiinni. Jostain luin että ois suositus yli 450g laittaa taustalevy, mutta ei laita kun ei ole. Jos joskus cooleri putoo ja kone hajoo niin onpahan syy ostaa uus.
Tuo Zalmanin 9500 ei ole kovin tehokas, eikä todellakaan hiljainen. Se siis ei ole minkään mittapuun mukaan paras. Näyttävä ulkomuoto ehkä pääsee lähimmäksi, mikäli kuparista ja ledeistä pitää. Itse en enää ostaisi, nyt kun kokemuksesta tiedän millaisesta laitteesta on kyse. Omaan koneeseeni varmastikkin jossain vaiheessa Noctua tulossa.
No jos ei melu haittaa(tuuletin täysil), voi pitää emon vaakatasossa ja kotelon ilmakierto toimii, niin en usko et suurta eroa samoilla tahnoilla huoma...