1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

uTorrent ja portit

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi helke 12.02.2007.

1. helke

helke Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Mulla on taas peukalo niin keskellä kämmentä etten meinaa pystyä kirjoittaan tätä viestiä.
    Olen kyllä itse saanut uTorrentin ja DC++n toimimaan oikein, täältä löytyvillä ohjeilla kiitos siitä, mutta kysymys kuuluukin että onko koneeni enää turvallinen kun olen portteja availlut. Olen koittanut porttiskannausohjelmalla (Port Detective) tutkia asiaa ja se väittää että portit eivät ole avoinna. Olen oikeesti pihalla tästä porttijutusta. Onko ne auki vain kyseisille ohjelmille? Voiko joku ottaa koneeni "haltuunsa" näiden porttien kautta?

2.  
  3. bscd

bscd Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Eipä tuossa pitäisi mitään vaaraa olla. Kun portti on aukaistu, pääsee todellakin kuka tahansa siitä läpi koneellesi, mutta vain mikäli koneellasi on joku ohjelma tuolla ko. portilla vastassa. Normaalistihan se on tuo µT tai DC++, mutta jos nämä eivät ole päällä, ei tuosta portista kukaan voi sisään tulla.

Se, että joku pääsee säätämään toisen koneelle tapahtuu aina jollakin portilla päivystävän ohjelman (esim. jokin windows-palvelu tai nettiselain) haavoittuvuudesta/viasta tai ihan varsinaisesta koneelle pesiytyneestä haittaohjelmasta (trojan), joka on suunniteltu päästämään ulkopuolisia sisään jostain tietystä portista.

Viimeksi muokattu: 12.02.2007
  4. helke

helke Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    KIITOS
    Nyt voin taas nukkua yöni hyvin.

Jaa tämä sivu