1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Onko Logitech G5 paras pelihiiri?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Sotamise 08.02.2007.

1. Sotamise

Sotamise Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Olisin uutta hiirtä hankkimassa pelikäyttöön enimmäkseen langallinen tietenkin. Joten auttakaa ja kertokaa mikä olis paras hiiri.. olisko toi G5?

2.  
  3. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Se on oikeastaan aikapaljolti yksilökohtaista. Se joka parhaiten käteen sopii, ja on tarpeeksi tarkka.

Itse käytän mx518 hiirtä, ja se sopii mainiosti omaan kouraani. Mutta kyllähän tuo g5 on varmasti yksi parhaimmista.

4. Latetux

Latetux Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Parhaimpia ovat mielestäni Logitech MX518 ja Razer Deathadder.

5. Sotamise

Sotamise Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    ja tuo Ultimatin teflonpinnotettu hiirimatto mikä mul nyt on antaa varmaan riittävästi tarkuutta ?

6. smaga

smaga Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Luulisi antavan.

7. Latetux

Latetux Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Olen ostamassa hiirimattoa, joten minulla on kanssa kysymys: Mikä näistä on paras: 1. Razer Exact Mat, 2. QPad XT-R, 3. QPad CT-R? (hiirenä Logitech MX518.

8. arra

arra Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuosta "mikä on paras pelihiiri" niin se on oman mielen mukaan... mene liikkeseen ja kokeile.

9. braide

braide Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  10. Latetux

Latetux Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    mutta mikä noista?

11. umpSh

umpSh Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    G5 ei todellakaan ole paras pelihiiri! Itse käytin tuota romua pari viikkoa, ennenkuin oli pakko myydä se pois. Ostin kyseisen hiiren lähes heti sen ilmestyttyä, muodikkaan LASER-lisänimen sokaisemana. Sillä täytyyhän laserin olla miljoonia kertoja parempi kuin vaivaisten ledien!?

Petyin ostokseeni todella pahasti ja korvasin kyseisen rotan Razerin Copperheadilla, kun en ensimmäisestä kerrasta älynnyt epäillä uuden ja hienon tekniikan olevan susi jo syntyessään. Samat ongelmat jatkuivat, vaikka Razer pysyikin menossa hieman paremmin mukana. Sensori luki ilmasta ja tarkkuus tuntui näppituntumalta huonommalta kuin vanhemman optisen hiireni.

Vasta tämä testi todisti käyttökokemukseni todeksi. Laserhiirten seurantakyky on todella paljon heikompi, kuin kunnollisten pelikäyttöön tarkoitettujen optisen hiirten. Itse suhtaudun tästä eteenpäin tuon puljun testeihin kuin pastori raamattuun, kun kyseessä on uuden hiiren hankinta.

Uusi Deathadder ei ollut tuossa vaiheessa vielä ilmestynyt, mutta se testattiin jälkeenpäin ja tulokset voi lukea täältä.

Edit:typo

Viimeksi muokattu: 08.02.2007
  12. imukuppi

imukuppi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Paras yhdistelmä, Logitech MX510 + Logigamer-ajurit + Kellotetut usbit + Steelpad QcK+...

13. Sotamise

Sotamise Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    "Kellotetut usbit" haluatko kertoa meille muillekkin kuinka kellotetaan usb ?

14. umpSh

umpSh Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Muokkaamalla usbport.sys-tiedostoa. Normaalisti portti päivittää 125kertaa sekunnissa, mutta esim. itse olen nostanut tuon 500Hz, kun MX518 hiiri ei suostu kovempiin nopeuksiin. Razer Diamondback meni 1000Hz(1ms) ilman ongelmia.

Google setä neuvoo lisää asiasta. Hexeditorilla tuon kellotetun tiedoston joskus väsäilin ja olen sen jälkeen tallessa pitänyt, kun alkuperäiset ja parhaat ohjeetkin näyttävät kadonneen internetin ihmemaasta.

http://www.home.no/buddis/usb500hz.html Tuolla näyttäisi jokun ohje olevan, mutta itse olen joskus saanut usb-porttini mykiksi valmiiksi tehdyillä tiedostoilla, joten kannattaa ottaa backup alkuperäisestä jos tuota aikoo kokeilla.

15. jartar

jartar Senior member

Kiitokset:
    111
    Pisteet:
    143
    No minulla oli tuon hiiren kanssa ultimat ja voin sanoa että pelattavuus oli sitä tasoa että en usko että kyseiselle hiirelle voi olla parempaa mattoa olemassakaan...

16. imukuppi

imukuppi Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    On myös helpompi keino. http://www.esreality.com/?a=post&id=1004774

17. Kaakatus

Kaakatus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tämä nyt ei vaivan suoranaisesti G5sen pelattavuuteen liity, mutta selkeä miinus on silti, nimittäin toisen sivunapin puute! Kukaan tuskin käyttää toista hiirtä pelaamiseen ja toista surffailuun, joten netin selaus sillä on tuskaa, tai sitten olen liian tottunut omaan Mx518. Tämä on minun mielipiteeni, muut käyttäköön nappeja miten tykkäävät. :)

Viimeksi muokattu: 08.02.2007
  18. Sotamise

Sotamise Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Niin tosiaan itsekkin olen tottunnut next ja back nappulaan joten ne olis aika mukava olla, joten taitaa Razer Deathadder tulla ostoslistaan.

19. stile_

stile_ Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Logitech g5 on romu heitä sillä vaikka vesilintua. osta mx

20. Whiitzer

Whiitzer Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Katselin tuon artikkelin kanssa äsken ja voin vain sanoa, että olen ollut ihan oikeassa kun olen sanonut monelle kaverille ja muullekkin että MX300 on todella mahtava hiiri ja soveltuu todella hyvin pelaamiseen.

Ainut ongelman sen kanssa on ollut että tassut ovat lähteneet nyt kovemmassa käytössä, mutta eiköhän niitäkin pysty ostamaan lisää ^^.

Mutta itse aiheeseen:
    Itse en ole koskaan tykännyt G5 tyylisistä hiiristä, koska eivät vain tunnu kovin hyviltä käteen sen jälkeen, kun on käyttänyt tuota MX300:sta jo jtn 4v ajan ^^.

21. Virus88

Virus88 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    itelläni ei ehkä ole paras setti mutta itelleni hyvä. MX1000 (ei ehkä paras pelaamiseen mutta käy hiton hyvin käteen. Vähän ehkä liian raskas)
    ja Icematin lasinen hiirimatto.

Kaveri joka omistaa G7 hiiren koitti mun hiirtä ja sano että mx1000 käy kuulemma vielä paremmin käteen kuin G7.

Mutta kannattaa käydä testailemassa liikkeissä mikä on itellee paras hiiri. Siinähän se selviää

Jaa tämä sivu