Onko merkkiä jota kannattais välttää ?

Viestiketju Näytönohjaimet - Apua, kokemuksia ja vinkkejä -osiossa. Ketjun avasi Raheka 04.02.2007.

1. Raheka

Raheka Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Siis onko mitään merkkiä, jota kannattais välttää ?
    Koska kun olen kattonut näytön ohjain merkkejä, niissähän on jopa satoja euroja hinta eroa.

2.  
  3. zuhs

zuhs Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Palittia kannattais välttää, tälläsen käsityksen olen saanut.
    Itselläni ei ole kokemusta Palitin korteista.
    Ei niissä näytönohjaimissa kuitenkaan satojen eurojen hintaeroja pitäisi olla, jos sama yksilö kyseessä.

4. braide

braide Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    no joo ollut jonkin verran juttua että palit ja pny ois sellasia joita kannattaa välttää.
    suosittuja ja hyviä merkkejä: asus, club3d, sapphire ja xfx.
    xfx heillä on usein myös hieman tehdaskellotettuja malleja jotka tietysti maksavat enemmän. mutta saman kellotuksen voi tehdä myös itse ja se on ilmainen :)
    yleisesti myös hintaa nostaa pakkauksessa mukana tulevat tavarat jotka itseasiassa ovat "turhia".
    omat suosikkini valmistajissa on club3d, sapphire ja xfx.

5. chopper

chopper Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Itellä ollut viimeset neljä vuotta aina Palitti eikä ongelmia ole ollut.
    Yhteensä varmaan 9 eri korttia ollut Palitilta.

6. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Onnittelen!! Sait juuri päävoiton lotossa!!;)

Niin- mitä olen KUULLUT, niin Palit on sieltä hanurista lähinnä valmistajana ja kun hintaero on mitätön esim. Asuksen kortteihin, niin miksi tukisin tehdasta, joka pitäisi ajaa konkkaan monienkin syiden takia? Itse ostan Asusta, koska on hyviä kokemuksia niistä. Sinä ostat Palitia. Hyvä homma. Cool.

Viimeksi muokattu: 04.02.2007
  7. ozmok

ozmok Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itellä PNY:n 7600GT pian vuoden verran eikä mitään pahaa sanottavaa. :)

8. FTPC

FTPC Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mikä siinä Palitissa sitten on niin huonoa? Olen kuullut 9800 Pro -kortin puolta kapeammasta muistiväylästä, mutta onko ko. valmistajalla vielä muita 'syntejä' niskassaan? What's the story?

9. muranziel

muranziel Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kyllä, mutta takuu kattaa xfx:n tekemän kellotuksen. Eli jos kellottelet jotain korttia, ja jotain menee pieleen, takuu ei korvaa.

10. kemikaali

kemikaali Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Muakin kiinnosta tietää mikä tekee palitista huonon tai mistään muusta valmistajasta.
    Jos jollain on mennyt jonkun valmistajan näyttis rikki ei todellakaan tarkoita sitä että muiden tulisi välttää kyseistä valmistajaa.
    Toki silloin ymmärrän jos on kyse suuresta viallisesta valmistuserästä josta on tietoa esim. 7900 GT/GTX kortteja lahoili aika lailla yhdessä vaiheessa

11. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Huono valmistaja on sellainen, joka edes joskus on huijannut ihmisiä ja vieläpä selvinnyt siitä(tietojeni mukaan) täysin ilman seuraamuksia!! Sitten, mitä olen kuullut, niin Palitilla on maanantai ainakin maanantaina ja torstaina, kun muilla se on vain maanantaina eli kortit ovat monesti sellaisia tekeleitä,että Asus ei sellaisia valmista edes maanantaina. Siten takuu on mitä on. Eihän 3 vuotta tule kyseeseen, kun ei tuote kestä edes 2:ta vuotta. Takuuhan kertoo valmistajan luottamuksen tuotteisiinsa.

Last but not least- Asusin kortteja on ollut vino pino ja ei niissä ole mitään vikaa ollut. Miksi pitäisi nyt ostaa Palikan kortteja ja tukea tuota valmistajaa?Kertokaa!!

12. kemikaali

kemikaali Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Palit ei varmasti ole ainoa joka on myynyt/myy rampautettuja kortteja. Ja mitä väliä sillä edes on ?

Kuinka luotettavilta lähteiltä olet tuon oikein kuullut ? Pari kaveria ei riitä määrittelemään Palitin korttien luotettavuutta.

Jos on halvempi niin ainakin itse ostaisin. Jos korteissa ei ole muuta eroa kuin Palit tarra ja Asus tarra tuulettimen päällä.

Suomessa tuo takuu ei ole ihan niin yksiselitteinen.
    http://plaza.fi/muropaketti/bbs/t468427
    Esim kun Asus ja joku muu tarjoaa 3 vuotta tällöin voisi olettaa sen näyttiksen kestävän 3 vuotta.
    Tämä toki miinusta Palitille mutta ei sen takia sitä tarvitse olla ostamatta jos on tarpeeksi halvempi kuin muut.

13. kemikaali

kemikaali Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    tupla

14. Shagrath_

Shagrath_ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Minuakin kieltämättä kiinnostaa tuo merkkikohtainen syrjiminen. Mietinpä vaan, että monikohan firma valmistaa korttinsa samassa tehtaassa Palitin kanssa.

Itse ainakin ostan yleensä halvimman tuotteen, olettaen toki takuun ja muiden olevan samalla tasolla muiden/kalliimpien valmistajien kanssa. Toki saatavuus on iso kriteeri ostovaihtoehdoille.

Tosiaan eikös noiden näyttisten suurimmat erot ole oheiskrääsässä ja tuulettimessa. Ja tietenkin juuri Xfx:n tekemässä tehdaskellotuksessa.

Ja moni merkkihän on suomessa vähemmän tunnettu/suosittu kuin esimerkiksi amerikan mantereella.

15. braide

braide Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    tuo on totta mutta kuka näkee ja mistä näkee ootko kellottanu vai et??

16. korpaps

korpaps Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    En edes välitä mikä merkki siinä näytönohjaimessa on.
    Ei ne ole mitään helvetin muotivaatteita tai mitään sellasta.
    Palitin kortteja mulla on 2 ollut eikä ole tullut mitään valittamista nytkin on palit 7950gt 512mt ja pyörii hyvin!

17. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    "Tämä toki miinusta Palitille mutta ei sen takia sitä tarvitse olla ostamatta jos on tarpeeksi halvempi kuin muut."

Halpaa ja hyvää ei saa samassa paketissa eikä Palit ole tästä poikkeus. Juurihan sen tässä todistit. Palikka mikä palikka!!

"en edes välitä mikä merkki siinä näytönohjaimessa on.
    Ei ne ole mitään helvetin muotivaatteita tai mitään sellasta.
    Palitin kortteja mulla on 2 ollut eikä ole tullut mitään valittamista nytkin on palit 7950gt 512mt ja pyörii hyvin! "

Onnittelut!! Kuten todettua halpa on halpaa ja jos se kelpaa, niin oikein hyvä, mutta itse en alennu roskaa ostamaan. On jokin kynnys tässäkin eli jos en osta Asrockia, Codegenia tms, niin en kai sitten osta Palikkaakaan, se on vissi se!!

18. korpaps

korpaps Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei se palit edes ole halvin merkki.
    Mutta jos joku ei halua ostaa palit merkkiä niin ei siinä mitään, en kyllä ymmärrä miksi haukutaan huonoksi ilman todisteita.
    Taitaa pojat vaan hinnan mukaan ostella, niin :D

19. kemikaali

kemikaali Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Palittia ei voi edes verrata Codageniin jonka tuotteita on ollut tukesin vaarallisten virtalähteiden listalla.
    Aika perättömältä vaikuttaa toi väite että Palit olisi jotenkin huompi valmistaja.

20. newgames

newgames Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kyllä Palitilla hyvin pärjää ja kortti sekin muiden joukossa.
    Kyllä hyvin on hyrrännyt tuo Palitin 7600gt koneessa eikä mitään ongelmia.Mutta ei siinä mitään,jos jotkut haluavat laatutavaraa koko rahalla.

21. aadolf

aadolf Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sapphiret on kyykänneet usein, näilläkin sivuilla siitä tapahtumia, nytkin pc-raudan puolella yksi sammuilevan kanssa tuskaileva vaihtanut hajonneen. Sama kävi itsellä, takuuvaihtoon meni kortti.
    Tiedä sitten, sattumaa vai ei...

Jaa tämä sivu