Olen ostamassa äänikorttia ja nyt ehdokkaana on Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer, onko kokemuksia? onko muita vastaavia noin 80€ hintaisia kenelläkään käytössä. kaikki mielipiteet vaan tänne!
Käsittääkseni XtremeMusic olisi parempi kuin tuo Gamer, ainakin jos kortin ulkomuodosta jotain voi päätellä. Music-malli on tietääkseni muutoin sama kuin kalliimmat X-Fi -kortit, mutta ilman 64MB muistia ja etupanelia ym. lisävarustetta. Gamer-malli muistuttaa muotonsa perusteella halvinta Audio-korttia, josta ei löydy edes tukea EAX 5.0:lle. Gamerissa tuo kyllä näyttäisi olevan, mutta täyttä varmuutta näiden X-Fi -korttien eroista ei näytä tietävän kukaan. Itse ostin XtremeMusicin ja tyytyväinen olen ollut. Sen hinta on Bulk-pakattuna eurologista 76,44€. Retail-versio tästä kortista taitaa maksaa jonkin verran yli 100€, joten tämä on hieman arvokkaampikin verrattuna tuohon Gamer-malliin, jota en ole bulkkina myynnissä nähnyt. Edit: Bulk-paketissa ei siis tule muuta kuin kortti ja ajuri-CD pakattuna suojapussiin. Ajurit ja lisäohjelmat löytyvät myös Creativen sivustolta, eli Retail-version ostossa en nähnyt itse mitään järkeä.