Miten näen windows xp:n sisältämillä omilla ohjelmilla minkä merkkinen keskusmuisti, bios, emolevy, rom, virtalähde, äänikortti koneessani on? Laitehallinnastakaan ei näe kaikkea, esim. minkä merkkinen keskusmuisti on, mikä bios jne. ??? Ja keskusmuisti ei myöskään näy oma tietokone, ominaisuudet, yleiset- kohdassa.
Hanki Everest Ultimate Edition.. http://www.download.com/Everest-Ultimate-Edition-2006/3000-2086-10499291.html
no siinä on se ohjelma eli ja jos kerran tiedät että on erillisiä ohjelmia niin mikset käytä niitä?? ku kerran tarjotaa??
..ja vielä lisäten, että virtalähteen tiedot saa selville avaamalla kotelon ja lukemalla speksit läpyskästä.
Xp tarjoaa itsessään todella heikot mahdollisuudet komponenttien tutkimiseksi. Käynnistä -> Suorita -> dxdiag kertoo jotain mitä laitehallinta ei, mutta muuten et paljon tietoja saa paitsi avaamalla kotelon ja tutkimalla itse. Näin siis jos et halua erillisiä ohjelmia asentaa itse.
Toi Everest on tosi vaikee selkonen tietojen kohalta tällasen nyypän silmissä, elikkä baby steps-tyyliin miten voin kattoo minkälainen muistityyppi mulla on koneessa everest-ohjelman avulla? koska aattelin kohta hankkia lissää ja pitäis samantyyppistä hankkia konfliktien välttämiseksi. Älkää naurako. Kyseessä on vakava asia
CPU-Z on myös yksi, millä saa yksinkertaisesti tiedot prossusta, muisteista, emosta ym. Ei vaadi erillistä asennusta.
Eiköhän toi muistityypin kattominen olis helpointa ku ottaa muistin käteen ja menee kauppaan sen kanssa??
Noniin nyt sain vastauksen kysymyksee. Everest->Emolevy->SPD ni johan löyty näemmä yks 512mb palikka DDR SDRAM Samsungilta, just niiku oletinki. Tosin toi suorita -> msinfo32 kerto lähes yhtä paljon..
Mistä olis halvinta tilata? voisin tän kuun lopussa laittaa tilauksee jonku toisen 512mb DDR palikan. onko väliä onko samsungin? vai onko kaikki samsungin...? ah miten kivaa olla tietämätön asioista ^^
Ei tarvi olla Samsungia välttämättä. Saman nopeuksista kuitenkin kannattaa ostaa, luultavasti DDR 400mhz. EDIT: Siinä yksi kohtuuhintainen kalikka: http://www.bdog.fi/cgi-bin/netstore/tuote.pl?tuote=0437904207123