Ongelma Sonyn kotiteatterissa

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi asunan 25.01.2007.

1. asunan

asunan Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Hei,

Olen hankkinut kahden viikon sisällä Sonyn DVP-NS76H DVD -soittimen, STR-DG700 -vahvistimen ja KDL-40S2510 -television. Olen liittänyt Dvd soittimen HDMI -kaapelilla vahvistimen DVD-kohtaan ja vetänyt sieltä toisella HDMI -kaapelilla vahvistimen out kohdasta sen televisioon.

Ongelmani on, etten saa DVD:ltä moniääntä vaan ääni kuuluu pelkistä television kaiuttimista. Olen kytkenyt mielestäni DVD -laitteesta ohjeiden mukaiset asetukset päälle.

Vahvistimessa kuitenkin toimii kaikki kaiuttimet testiohjelman perusteella (5+ subbari). Olen myös kytkenyt digiboksin vahvistimeen, ja siinäkin ääni kuuluu etukaiuttimien ja subbarin kautta niinkuin pitääkin.

MItä kannattaisi kokeilla?

2.  
  3. asunan

asunan Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    No nyt selvisi, ettei HDMI:n kautta saakkaan monikanavaääntä, vaan pitää erikseen vielä olla digitaalinen äänikaapeli. Nyt kysyisinkin miten nuo kannattaa liittää, jotta käyttö olisi helpointa mahdollista:

1. DVD:ltä HDMI:tä pitkin vahvariin, josta sitten TV:seen ja DVD:ltä erikseen digitaalinen äänikaapeli vahvariin. Lisäksi digiboksilta toinen digitaalinen äänikaapeli vahvariin.

2. DVD:ltä suoraan HDMI:llä televisioon, josta digitaalinen äänikaapeli vahvariin. Tulisiko silloin digiboksinkin äänet vahvariin tätä kautta?

3. DVD:ltä HDMI:llä vahvariin, josta HDMI:llä televisioon. Lisäksi televisiolta digitaalinen äänikaapeli vahvariin. Tulisiko silloin digiboksinkin äänet vahvariin tätä kautta?

4. Jokin muu?

Olisin kiitollinen avusta, tuntuu olevan niin monta vaihtoehtoa!

4. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
  5. asunan

asunan Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juu, pettymykset jatkuu, tosin kotiteatteri toimii nyt. Eli tuossa Sonyn vahvarissa on "tyhmä" HDMI liitäntä, eli siitä saa äänen vain tv:seen, jos äänen haluaa myös vahvariin, tulee vetää erillinen piuha.

Tuossa Tv:ssä ei ole digitaalista tuloa audiolle, vaikka Sonyn edustaja näin väittikin, siitä tuon idean sain. Eli vedin DVD:stä erillisen piuhan äänille vahvariin.

Sinänsä tuo osoittautui pettymyksesksi, että etsin HDMI tuloilla ja lähdöillä olevaa vahvaria sen takia, että piuhat pysyisivät mahd vähäisinä, nythän näin ei käynyt.

Jaa tämä sivu