1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

DVD-+R, CD-R ja DVD burnereiden kimppatilaus

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi inuyashas 10.08.2003.

  1. inuyashas

    inuyashas Member

    Liittynyt:
    10.08.2003
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Järjestän 18.8 kimppatilauksen CD ja DVD kamasta.

    Valikoima löytyy osoitteesta http://www.digitalpromo.co.uk

    Lähinnä CD-R, DVD-R levyjä ja asemia, mutta muutakin voi valita halutessaan.

    Hinnasto: Asemien hinnat voi katsella suoraan digitalpromon euro hinnoista (Pyöristän sen ylöspäin seuraavaan kymmeneen euroon.)

    DVD-R, DVD+R, CD-R levyjen ja muun romppeen hinnan saa kertomalla 1.85*eurohinta.

    Tästä kertyy sitten ne rahat joilla maksetaan tilauksen posti- ja muut kulut.

    Maksu tapahtuu ennakkoon tililleni sen jälkeen, kun tavarat ovat minulla, jolloin laitan ne tulemaan tilaajille.

    P.S. Asemien mukana pitää tilata vähintään 50 kpl levyjä ja loppuhintaan lisätään sitten 8 euron postikulut jokaiselle tilaajalle suomen postia varten. Yhteydenotto sähköpostilla!

    EDIT: Otsikko piti siis olla DVD+-R ja CD-R levyjen ja DVD burnereiden kimppatilaus. Doh!
     
    Viimeksi muokattu: 10.08.2003
  2.  
  3. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Miksi ihmeessä?

    Ihmeellinen tapa laskea postikulut, kun ne voisi jakaa myöhemmin kaikkien kesken tasapuolisesti.

    Miksi ihmeessä? Eikö se nyt ole sama mitä sieltä tilaa...

    Aika omituinen systeemi... Noh jokainen tekee omalla tavallaan... yleensä yhteistilauksissa ei ole motiivina tehdä rahaa toisten tilauksilla, vaan saada postikulut mahdollisimman pieniksi kaikille. :eek:)
     
  4. inuyashas

    inuyashas Member

    Liittynyt:
    10.08.2003
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    No siinä on selkeät hinnat, jotka myös ovat selkeästi suomen hintoja edullisemmat.

    Ei tarvitse alkaa arpomaan, että kenenkäkö tilaus se painaa enemmän ja missä suhteessa postikulut pitää maksaa.

    Sillä ei ole merkitystä haluaako kukaan tilata täällä mitään minun kautta. Tilaus lähtee siitä riippumatta.

     
  5. keppele

    keppele Member

    Liittynyt:
    30.06.2002
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Onko tuo 1.85 x cd/dvd spindelin hinta se jolla se tulee kotiovelle asti ?
     
  6. Quattro

    Quattro Regular member

    Liittynyt:
    19.05.2003
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Noilla hinnoilla kannattaa tilata itse levyt.
    30eur spindelistä pitäisi siis maksaa kaverille 25e postikuluja.
    Eikös 30kg paketin pkt ole n.50-60eur.

     
  7. inuyashas

    inuyashas Member

    Liittynyt:
    10.08.2003
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ok lasketaan sitten vähän tarkemmin mitä tuo 1.85 kerroin tarkoittaisi.

    100 kpl cd paketti 30 euroa kustannukset + 19 euroa minulle vaivanpalkkaa.

    25 kpl dvd-r 4x paketti 37 euroa kustannukset + 28 euroa minulle vaivanpalkkaa.

    Okei myönnetään näköjään aika paljon tulisi juuri DVD-R:ssä vedettyä välistä ja cd-r:n hinta on juuri ja juuri siinä 50 sentin kipukynnyksessä.

    Jos sovitaan, että se 1.85 kerroin sisältää myös postituskulut minulta tilaajalle suomen postissa (Maksikirje 7.70 tai postipaketti 16 6.60 Keppeleen toiveen mukaan.

    Muuttelen nämä jutut tuohon ensimmäiseenkin viestiin, jos jotakuta sattuu kiinnostamaan tilata kamaa.

    Jos Quattro haluaa tilata tavarat itse, niin mikään ei estä myöskään tätä ei ne postikulut ole kuin se 50 euroa sieltä digitalpromolta siihen tilaamaasi 50 DVD:n pötikkään. Minulta tilaamalla sen pötikän saa näillä näkymin 20 euroa halvemmalla.

    Mielestäni se on kuitenkin paljon, kun ottaa huomioon, että digitalpromon hinnat muutenkin ovat valovuosia suomen media hintoja halvemmat.
     
  8. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    Älkää tähän ryhtykö, mun mielipide. Kukin tehköön silti kuten haluaa. Ekan kerran näen että joku koittaa oikein tosissaan hyötyä hommasta, siis n. 20€ vaivanpalkkaa..no huhhuh

    ..ja mikä helvetin 50€ postikulut


    esimerkki: 100 kpl Datawrite "yellow"
    Total: 88.84€
    Lisäykset Shipment 39.18€ + VAT(17.5%) 22.40€
    Kiekot kotiinkuljetettuna: 150.43€

    tuosta nyt voi jo itse laskea että hintaa per kiekko tulisi ~1.50€, mikä on mielestäni aika edullinen ja mitä noi dvd-r kiekot Suomes maksais, pistetään ny ~4€/kpl

    Edit: 1 kpl typoja korjattu
     
    Viimeksi muokattu: 10.08.2003
  9. Quattro

    Quattro Regular member

    Liittynyt:
    19.05.2003
    Viestejä:
    130
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    http://www.cdrohlinge24.de/

    Tilasin just tavaraa yo paikasta ja on helkkarin paljon halvempaa. Postikulut olivat 13e!!! Maksu etukäteen tilille ja tulee tavallisessa postipaketissa. Päälle vielä pankin siirtomaksu 8e niin vieläkään ei tule konkurssia.
     
  10. inuyashas

    inuyashas Member

    Liittynyt:
    10.08.2003
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jees. Totta puhut mika.

    Tarkoitus oli, että se kerroin 1.85 olisi ollut sellainen, että minun kautta olisi tullut halvemmaksi tilata sellainen alle parin sadan cd:n tai dvd:n erä kuin suoraan digitalpromosta.

    Laskin sen cdeille ja näköjään dvdeiden erilainen paino ja hintasuhde aiheuttikin sitten sen, etä niille tuli paljon ylihintaa. Sen muistan katsoneeni etten ainakaan tappiolle dvdeissäkään mene, enkä sitten alkanut tarkemmin laskeskelemaan, että mitä se kerroin tosiasiassa tarkoittaa.

    Laskeskelin tuossa, että 1.3 olisi huomattavasti kohtuullisempi kerroin dvdeitä ajatellen, joten jos eri levyille löytyy kiinnostusta niin voi laittaa levymerkin minulle tiedoksi, niin tilaan niitä halutun verran katsotaan sitten miten se hinta muodostuu ja neuvotellaan se erikseen jokaiselle sopivaksi.

    Jos ei halua senkään jälkeen ostaa minulta minun haluamallani hinnalla, niin minä voin aina myydä ne muualle.

    Tosiasiahan on kuitenkin se, etten minä kenellekään ala +-0 hinnalla mitään hommaamaan. En ole mikään hyväntekijä, joten pari euroa on pakko saada plussaa tai koko hommassa ei ole mitään mieltä.

    Jos haluatte sellaista palvelua, niin silloin pitää kerätä oma kaveriporukka, joka tilaa sen kimpassa ja minähän en ole teidän kavereita, joten se kaatuu sitten siihen ;)

    EDIT: Tuo Rohlinge näyttääkin ihan hyvältä kaupalta pienempien ostosten tekoon postimaksujen puolesta. Sen hintataso tosin näyttää olevan 2-10% kalliimpi kuin digitalpromolla (Enkä laskenut mukaan edes Rohlingen postikuluja). Tosin valikoima onkin sitten suurempi ja paljon tunnettuja merkkejä toisn kuin digitalpromolla.
     
    Viimeksi muokattu: 11.08.2003
  11. ArvoPahvi

    ArvoPahvi Guest


    Joissakin pankeissa EU-tilisiirto taitaa olla 6 euroa?

    Miten paljon tilasit, siis kiloissa? Paketti on kai aika pieni (1kg?) jos lähetyskulut vain 13 euroa.
     
  12. mika

    mika Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    26.03.2003
    Viestejä:
    5,157
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    116
    joo-o, mutta kun on toi saksankieli vähän hakusessa :)
     
  13. Adder_78

    Adder_78 Guest

    No eipä noissa yhteistilauksissa kauheasti vaivaa ole että siitä palkka pitäisi saada... suurin vaiva on pakettien lähettely eteenpäin sitten kun tavarat on saapuneet suomeen. Kyllä mielestäni jo se että saa omat postikulut pienemmäksi on ihan riittävä "palkka" hommasta... ;o)

    Tietty jos meinaa bisness mielessä hommia hoidella niin mikäs siinä. Voitot vain jäävät todella pieniksi. Mutta silloin homman nimi on hieman eri kuin "yhteistilaus"... :eek:)
     
  14. inuyashas

    inuyashas Member

    Liittynyt:
    10.08.2003
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Sivuillaan he kertovat ilmoittavansa rahdin/postituskulujen määrän tilausvahvistuksessa, jonka jälkeen tilauksen sitten voi käydä perumassa.

    Minä en viitsinyt näin pitkälle mennä, kun sellaiset 30 kg lähetykset samaa tuotetta olivat ilman postituskuluja Rohlingilla kalliimmat, kuin digitalpromolla kotiin kuljetettuna.

    Mutta, jos joku selvittää vaikka 1500 cd-r tai 650 DVD-R levyn kuljetuskustannukset, niin minuakin kiinnostaisi ;)

    Adder_78: Joo taitaa olla sellasta penninvenyttäjä porukkaa täällä kaikki ettei mene läpi se, että saisi edes muutaman euron vaivanpalkkaa 100 levyn välittämisestä ;)

    Muutinkin tuossa toimintaperiaatetta, niin että minulle voi kertoa minkä merkkinen levy kiinnostaa, niin tilaan sitä muutama sata kappaletta ja sitten katotaan hinta ja jos se ei tyydytä kumpaakin osapuolta, niin sitten myydään ne levyt muille.
     
    Viimeksi muokattu: 11.08.2003
  15. d_2ned

    d_2ned Regular member

    Liittynyt:
    27.01.2003
    Viestejä:
    309
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    @ inuyashas - tällänen diili saattas mennä läpi jollain foorumilla jossa ei ole sellaisia ihmisiä jotka osaavat itsekkin tilata ulkomailta :) eiköhän kimppatilauksen periaate ole kuitenkin se että kaikki saavat postikulut alas ja levynsä mahdollisimman halvalla.. ja eiköhän täällä foorumilla periaatteena kuitenkin ole ettemme tee toistemme tietämättömyydellä ainakaan bisnestä, comprende? laita vaikka toiminimi pystyyn jos taskuraha kiinnostaa ;)
     
  16. keppele

    keppele Member

    Liittynyt:
    30.06.2002
    Viestejä:
    20
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    2-3 kpl tuollaisia 100kpl Unbranded Silver Top 80min 32x Speed CDR vois kiinnostaa. Tuo hinta on vähä epäselvä, heitä jotain arviota paljonko maksaisi 2 tai 3 kpl kotiin kiikutettuna ?

    [bold]Otan 3 kpl spindeliä noita yllä mainittuja levyjä ![/bold] Ota yhteyttä alijumala32@jippii.fi kun saat tavaran !

    Edit: tarkennus
     
    Viimeksi muokattu: 17.08.2003
  17. inuyashas

    inuyashas Member

    Liittynyt:
    10.08.2003
    Viestejä:
    43
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tarjotaan 3 kpl tuollaisia 100kpl Unbranded Silver Top 80min 32x Speed CDR 100 eurolla kotiin kiikutettuna.

    Hinta jää tällöin 11 euroa halvemmaksi mitä digitalpromon laskuri ilmoittaa, jos tilaisit suoraan.

    Pitää kans muistaa, että digitalpromo veloittaa 2% koko hinnasta luottokortilla maksettaessa ja pankki nappaa 6 euroa normaalista ulkomaanmaksusta, jos ei käytä EU-maksua, joka on ilmainen käsittääkseni ja EU-maksun käyttö on mutkien takana.



    Tämä tarjous on tehty hampaat kirskuen ja mua vituttaa jo nyt kun kirjoitin tämän ;)

    Mutta eipä ainakaan kukaan voi enää valittaa, että vetäisin välistä aivan mahdottomia summia. :D

    Tilaan sitten tuossa samalla jotain DVD-levyä ja levymerkkiä saa ehdottaa, jos kiinnostaa ostaa jotain mun kautta. Säädetään se hinta sitten samalla tyylillä kohtuullisen alas.
     
  18. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Itse tilailin juuri vähän aikaa sitten kasan 4X DVD-R kiekkoja digitalpromosta ja testit löytyy täältä:
    http://www.mpegit.net/dvdr_laatu.php

    Siitä voi hieman saada vinkkiä mitä levyjä kannattaa ostaa ja mitä ei. Toki tuollaiset testit ei ole aukottomia ja jotkut levyt palaa joissain asemissa ok ja joissain ei... halpis kiekoissa nuo laadut heittelee aika paljon.
     
  19. Auwo

    Auwo Member

    Liittynyt:
    22.03.2002
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Juuh... ajattelin vain että kantsii tehdä noita tilauksia aina jonkun kanssa kimpassa niin nuo hurjat postikulut pienenee. Kun noilla samoilla postikuluilla saa tuotua paljon isomman satsin kerralla ;o)


    Adder_78 : Tilasikko yksin vai kimpassa ;)
     
  20. Adder_78

    Adder_78 Guest

    Yksin tilasin. Tuli sen verran iso satsi kerralla ettei ollut tarvetta kimppatilaukseen ;o)
     
  21. Auwo

    Auwo Member

    Liittynyt:
    22.03.2002
    Viestejä:
    29
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    OK
    Paljonko jäi levylle hintaa?
     

Jaa tämä sivu