Miten voi olla mahdollista, että mulla on ennen ollut jotain 2.17Ghz tuolla tiedoissa omassa tietokoneessa ja nyt siinä on vain 1.24Ghz. Tulipahan vaan mieleen, kun yksi peli ei toimi. Kyseessä on siis AMD Athlon(TM) XP 2800+ ja nyt siinä perässä on just tuo 1.24Ghz... Olen asentanut lähiaikoina windowsin uudestaan, että johtuuko siitä jotenkin???
Ööö... Saisko sitä sitten mitenkä takaisin. Kyllähän mä joskus oon siellä biosissa niitä laitellu, kun mulle tuli sellainen stop-virhe juttu, ja sen takia jouduin asentamaan windowsinkin uudelleen (se tuli sen jälkeen vielä kerran, mut nyt ei oo enää tullu). Oiskohan se turvallista muuttaa se biosista takaisin ja toimisko sitten pelitkin paremmin?
Asennas "CPU-Z" ohjelma ja kerro mitä se kertoo prossust ja erityten "kelloist". Jos ei BIOSiin o käpelöity ni sen kyl pitäs ne automaattisesti säätää kohilleen, mut ei olis siltiekakerta kun näin ei kuulemma käy vaikka prossun "oikein" tunnistaisi.
Okei, eli code: Barton Package: Socket A (462) Technology 0.13 um Voltage: 1.744V (vaihtelee, tietenkin) Clocks Core speed 1243.8 MHz Multiplier x 12.5 Bus Speed 99.5 MHz Rated FSB 199.0MHz Cache 64 64 ja 512 Kbytes Memory DDR 512 MBytes Timings Freq 132.8 MHz FSBRAM fsb + 33MHz ja siitä alaspäin 2.0 clocks 3, 3 ja 6clocks (siis nuo rassit ja trassit) Memory slot selection DDR Module size 256MBytes Max Bandwidth Pc2700 (166MHz) Tarviiko vielä jotain muuta, mikä tuollanen "koneen tiedot" ohjelma ois vielä parempi olemassa, kun mulla kerran oli sellanen (poistu uudelleen asennuksessa) joka keräs mahottomasti tietoo ja teki niistä suoraan kopioitavan listan...
> "Bus Speed 99.5 MHz Rated FSB 199.0MHz" Tuon tiedon pitäisi olla 166/333Mhz, jolloin prossu toimisi 166*12,5 ~2080Mhz nopeudella. > "FSBRAM fsb + 33MHz" Tuokin kohta on väärin, kun prossu laitetaan oikealle 166 väylälle, niin muistiväylä nousee 200, joka on ehkä liikaa ylikellotusta PC2700 (166Mhz) muistille. Eli FSB ja muistit 1:1 Edit: Ja Bartonille riittää jännitteeksi 1.65V, jos ei ylikellottele.