1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Virheilmoitus - muisti ei voi olla read

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi mar_jo 15.01.2007.

  1. mar_jo

    mar_jo Member

    Liittynyt:
    15.01.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Moi

    Konetta sulkiessa saan herjan joka loppuu "...muisti ei voi olla read". Herja ei säily ruudulla tarpeeksi kauan, jotta saisin kaiken ylös eli saisiko sitä jotenkin kopioitua pikaisesti johonkin tai löytyisikö virheilmoitus käynnistettäessä jostain? Kannettava on tökkinyt jo aika kauan ja yrittelen tässä kaikenlaista, jotta saisin sen siedettäväksi. Mulla on Windows XP, jos sillä on jotain merkitystä.

    Kiitän avusta?

    -maria
     
  2.  
  3. MikroMake

    MikroMake Active member

    Liittynyt:
    03.02.2006
    Viestejä:
    3,864
    Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    68
  4. Juhokki

    Juhokki Member

    Liittynyt:
    15.01.2007
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla tulee kanssa joskus tuo "muisti ei voi olla read" error.
    Minulla tuo ongelma päättelyjeni mukaan liittyy jotenkin nettiin.
    Kun selailen internetissä, yht'äkkiä kone jäpähtää joksikin aikaa ja sen jälkeen selain sammuu ja tulee tuo error palkki jossa lukee "muisti ei voi olla read"
    Tuosta seuraa myös se, että kaikki muutkin ohjelmat sammuu kuten windows mediaplayer, messenger jne.
    Ei tuo nyt vielä oikeastaan minua haittaisi mutta errorin jälkeen ohjelmia ei saa uudestaan käyntiin ennen kuin käynistää koneen uudestaan.
     
  5. Juhokki

    Juhokki Member

    Liittynyt:
    15.01.2007
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Jälkeenpäin vasta katsoin tuon linkin tuossa edellä, koska pelkäsin että kone tilttaisi välittömästi kun linkkiä painaessa avautuu toinen netti => kone tilt :S
    Tuossa virheilmoituksessa ilmenee "iexplorer.exe" niin se viittaa just nimenomaan mielestäni Internet Exploreriin.
    En tiiä itekkään sen tarkemmin mitä tuo "read" oikein voisi tarkoittaa kyseisessä kohtaa.
     
  6. mar_jo

    mar_jo Member

    Liittynyt:
    15.01.2007
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Kiitos Makelle avusta. Ongelmani ei sillä kuitenkaan ratkennut mutta osasin etsiä lisää infoa virheilmoituksen aiheuttajasta. Herjaaja on ccsvchst.exe joka liittyy NIS 2007 ohjelmaan. Englanninkielisillä keskustelupalstoilla löysin muitakin saman herjan kohdanneita ja siellä pahimmillaan todettiin että Norton Internet Security 2007 versiossa on bugi, joka ei sen kummemmin ole poistunut päivityksilläkään - ainoastaan ohjelman poistaminen on auttanut.
    Onko täällä kukaan törmännyt moiseen ja onnistunut ratkaisemaan ongelman. Totuus on, että NIS 2007 asennuksen jälkeen koneeni tosiaan ON hidastunut merkittävästi ja välillä lähes käyttökelvottomaksi. Mm. Symantecin ccApp.exe, appsvc32.exe ja ccsvchst.exe näyttävät varaavan muistiani kokoajan isosti.
     
  7. Juhokki

    Juhokki Member

    Liittynyt:
    15.01.2007
    Viestejä:
    34
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mulla itelläni oli sama juttu Norttonin kanssa.
    Kone hidastui niinkun sinullakin, ja aika ajoin tilttasi aivan täysin.
    Poistamisen kanssa oli ongelmia kun kone tahtoi tiltata ennenkuin kerkesi edes "Lisää/tai poista sovellus" kohtaan mennä.
    Viimein kuitenkin poistaminen onnistui ja kone tuli sen jälkeen paljon nopeammaksi.

    Itsellä vielä semmonen ongelma, että kone tahtoo vieläkin tilttailla jostain kumman syystä.
    Tilttaaminen tapahtuu aina internetissä ollessani.
    Vaihoin nyt viimein selaimen Mozilla Firefoxiin ja pitää tutkiskella onko tämän selaimen kanssa sama ongelma.
     

Jaa tämä sivu