Internetyhteys katkeaa.

Viestiketju Windows -ongelmat -osiossa. Ketjun avasi apek 15.01.2007.

1. apek

apek Regular member

Kiitokset:
    46
    Pisteet:
    38
    Ongelma on vaivannut jo pitkään. Välillä toimii hyvin pitkiäkin aikoja ja välillä katkeaa muutaman minuutin välein.

Normaalissa nettiselailussa yhteys ei juurikaan katkea, mutta lähiverkossa siirrettäessä, peleissä yms. jotka vaativat jatkuvaa yhteyttä, katkeaa yhteys.

IP-osoitteen uusiminen ei toimi, joten ainut keino saada yhteys toimimaan, on käynnistää kone uudestaan.

Olen asentanut ajureita uudestaan, tuloksetta.

Käyttöjärjestelmä Windows XP PRO. Emolevey on MSI KT6-Delta FISR. Sekä emolevyn integroidulla verkkokortilla, että erillisellä PCI verkkokortilla katkeilee yhteys.

Yhteys on Elisa Laajakaista 2/512. Kysyin Elisalta asiaa ja he sanoivat, että kannattaa muuttaa verkkokortin link speed/duplex mode autosta 10Mbps/Half-arvoon. Sen olen tehnyt ja auttoi asiaan ehkä vähän, muttei paljoa.

Samassa taloudessa on myös 2 muuta konetta, joissa yhteys ei katkea, joten vika näittäisi olevan tässä koneessa.

Olisiko ideoita mistä voisi katkeilu johtua?

Tässä vielä koneen tietoja, jos tarvetta:
    MSI KT6-Delta FISR
    AMD Athlon XP 2800+ Barton
    1,00 GB RAM-muistia
    350W virtalähde

2.  
  3. PIM_s

PIM_s Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    minulla oli sama ongelma ja soitin elisaan sanoi aivan samalla lailla kun sinulle, mutta sitten selvisi ongelma johtui vaan ja ainoastaan elisasta, minä satuin vain huonoon aikaan siirtämään tiedostoja :) vai onko tuo jatkunut pitkäänkin ja onko se joka kerta kun yrität siirtää?

4. jurmukka

jurmukka Guest

Nythän olis ladattivissa elisan sivulta tuo elisa avustaja ohjelma joka diagnosoi monella tapaa yhteysongelmia ja jopa voi itse korjata, en ymmärtäny oliks sull laajakaista modeemi siis, mulla autto paljon pelkän modeemimerkin vaihto toiseen, nyt toiminu pitkään katkeilematta yhtään, kun toisenmerkkisel modemil katkeili useasti. Mut tosiaa toi avustaja ohjelma tarkistas ihan kaikki koneestakin et onks kaikki oikein. Se on vain Elisan asiakkaille.

5. apek

apek Regular member

Kiitokset:
    46
    Pisteet:
    38
    Jatkunut jo useamman kuukauden. Välillä siis toimii aivan normaalisti pari, kolme päivää, mutta toisinaan katkeilee muutaman minuutin välein.

Modeemin kauttaa joo menee Elisan laajakaista. Kerran olen modeemin jo vaihtanut, koska epäilin itsekkin sitä, mutta ei tunnu auttavan. Pitääpäs ottaa selvää tuosta ohjelmasta.

Jaa tämä sivu