DDR- muistit ¤nopeita vastauksia kaivataan¤

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi akkalis 13.01.2007.

1. akkalis

akkalis Guest

Olisin ostamassa koneeseeni lisää muistia, koneessa on ennestään 256Mb ddr muistia (maksimi 2 gb).

Olen ostamassa koneeseen 512mb muistikampaa
    Tätä --> http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=2765

Ja kysyisin nyt sitä että voiko koneeseen asentaa 256mb ja 512mb muistikammat?

Olen kuullut huhuja että muistejen pitäisi olla samankokoisia, onko tuo pelkkää p###a puhetta, ja mitä tuo muistejen erikoko sitten voisi vaikuttaa?

2.  
  3. teme2

teme2 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    kyllä mun mielestä voi laittaa(korjakaa jos olen väärässä).

minä lisäsin kanssa koneeseen jossa oli 256 mb:n muistikampa 512 mb:n muistimamman ja hyvin tunnisti ja toimi.

4. teppoI

teppoI Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48
    Kyllä sinne voi laittaa minkä kokoisia tahansa. Mutta jos haluat ns. Dual Channel ominaisuuden, niin silloin kampojen pitäisi olla mahdollisimman identtiset.

Viimeksi muokattu: 13.01.2007
  5. pyhsa

pyhsa Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Vanhat 72pin. edot oli hyvä olla samanlaisia, koska pareittain pakkoasennettavat kammat toimivat aina pienemmän mukaan. Kuten myös muistien nopeus sdram kammoissa ohjautuu hitaamman mukaan.
    Mutta DDR Jaksaa, Pistä tilaus menemään.

6. Demus

Demus Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ängen nyt kysymykseni tähän väliin... Onko paljon eroa siinä, onko muisti dual channel:issa vai single channelissa (eli onko yksi kampa vai kaksi), jos kyseessä on ddr2?

...ja kyllä, voi laittaa erikokoiset kammat, mutta niiden taajuuden (Mhz) olisi hyvä olla sama (koska tulevat käymään pienimmän mukaan eli nopeimman teho menee hukkaan). Esim. DDR2 512MB 533Mhz -kampa ja DDR2 1024MB 800Mhz -kampa yhdessä tulevat käymään 533Mhz:n taajuudella. Korjatkaa, jos olen väärässä.

Jaa tämä sivu