1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Soulseek Ohje versio: 1.

Viestiketju Aloittelijoiden P2P-ongelmat -osiossa. Ketjun avasi jylppy85 04.08.2003.

  1. jylppy85

    jylppy85 Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2001
    Viestejä:
    397
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ensimmäisenä menemme http://www.slsk.org sivulla imuroimaan soulseekin ja asennamme sen. nyt homma voi alkaa

    Ohjelmaa Käynnistettäessä ekaa kertaa se haluaa käyttäjätunnuksen ja salasanan joita se kysy enään myöhemmin paitsi jos vaihtaa niitä.

    Nyt kun olet painanut ok ohjelma yhdistää serveriin ja homma voidaan aloittaa asetusten säätämisestä: menemme Options ----> File Sharing Configuration valikkoon josta ensimmäiseen kohtaan valitaan tallennuskansio, sen alapuolella on kohta Share Save Folder eli jos siinä on ruksi jaat myös latauskansiotasi. No mutta jatketaan yhtä pykälää alaspäin kohtaan Select Shared Folders eli valitset kansiot joita haluat jakaa. Alhaalla olevat ruksit tarkoittavat vain pystyvätkö vain kaveri listassasi olevat katsomaan listaasi vai kaikki? Sitten Ok ja voi tuntua että menee jumiin mutta se vain kestää jos on paljon filuja, Sitten siirrymmä Window----> Transfers kohtaan jossa säädämme latauspaikat ja maksimi nopeudet. Max D/L eli maksimi lataukset, sitten Max D/L kbps eli maksimi latausnopeus. Alempana ruudussa on sitten lähetys: max U/L eli lähetyspaikat(slotit) sitten Extra list user U/L elikkä monta ylimääräistä paikkaa on kaveri listassasi oleville. Max U/L kbps eli maximi lähetysnopeus.

    Puhutaanko Kaverilistasta asian selventämiseksi? Elikkä huomasitte varmaan jo oikeassa reunassa room listin yläpuolella oleva buddy list kohta. Voitte lisäillä sinne "kavereita" painamalla kaverinne nimen kohdalla hiiren oikeata nappia ja valitsemalla Add list(poistuu samallalailla mutta remove nappia)

    Voit myös katsella käyttäjien tiedostoja painamalla oikeata hiiren nappia nimen päällä ja valitsemalla Browse Files, jos listaa avatessa tulee lukemaan No files shared niin se tarkoittaa että hänellä on vain "kavereille" tiedostojen näyttö päällä jossa vaiheessa voit tietenkin painaa taas nimessä oikeata nappia ja sitten send message ja kysyä häneltä voisiko lisätä listaansa. Error Trying get file list virheeseen auttaa yleinsä uudelleen yritys.

    Kaikki osaa käyttää search nappia mikä on muuten soulseekin huonopuoli... ei tuo search mitään löydä vanha sanonta kuuluu soulseekissä.

    Options valikosta löytyy myös kohta Wish List mihin voit laittaa vaikka bändin nimen mitä etsin ja se ilmoittaa aina kun havaitsee tiedoston jollain.

    Sieltä löytyy myös ingore lista eli jos olet lisännyt jonkun ingore listaan et näe hänen kirjoituksiaan, ingoreen laitto tapahtuu myös oikean napin kautta. Ban löytyy myös sieltä eli bannaat hänet tyyliin että hän ei voi ladata sinulta mutta et voi potkia/bannia huoneista ketään.

    Mainitaanko vielä että on myös Away mode jonka saat päälle Toggle Away napista. Käyttäjät tunnistavat ovatko he away vai ei siitä että jos ovat away ovat siivet supussa soulseekin igonissa eli siinä mikä on nimen edessä ja jos ei ole away mode päällä on siivet levällään.
    Pahoittelen epäselvää mutta toivon että tästä on jollekkin "suurta" apua.

     
  2.  
  3. ~Jööman~

    ~Jööman~ Regular member

    Liittynyt:
    25.04.2003
    Viestejä:
    510
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Hyvät ohjeet, mutta mun mielestä Soulseek on surkea ohjelma ja kaatuileekin liikaa.

    Yhteisön luomisessa on menty ihan naurettavuuksiin saakka. On kaverilistaa, niille voi antaa etuoikeuksia, toivomuslista. On chattia. "Mä bannaan nyt ton, kun sillä on vaan ton verran tavaraa jaossa ja nekin ihan p:stä, kerronpa muilekkin, että bannatkaa äkkiä toi". Oikea no life hemmon unelma ohjelma.

    Mun mielestä on todella turhaa tehdä p2p hommasta jotain typeriä yhteisöjä, 14 vee kundit on olevinaan jotain warez jumalia. Paras p2p ohjelma on ehdottomasti Bit torrent, ei chattia, ei mitään listoja, bannauksia ynnä muuta roskaa. Kukaan ei tiedä mitä kaikkea seedaat, eikä se ketään kiinnosta. Ei mitään nikkejä ja muuta turhaa, IP osoitteet toki saa helposti selville, mutta silti tavallaan "anonyymia".

    Jos kaipaa kaveri meinikiä ja sun muuta, niin ei kun irkkaamaan. Mun mielipide vaan, ei pidä kenenkää suuttua.
     
  4. jylppy85

    jylppy85 Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2001
    Viestejä:
    397
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    no itse käyttänyt niin pitkään slsk että päätin tehdä ohjeet jos joku muukin innostuisi mutta sieltä on suomi käyttäjiä laskenut aika paljon... huonoja puolia myös slsk on paypal juttu eli maksa ja pääse jonon ohi.
     
  5. tms31416

    tms31416 Member

    Liittynyt:
    11.08.2003
    Viestejä:
    10
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Soulseekki on siitä hyvä, että sieltä löytyy harvianisempiakin albumeita just varmaan ton yhteisön ansiosta. Kyllä sillä BitTorrentilla varmaan sitä Linkin Parkkia saa imee niin paljon kun sielu sietää, mutta sitten jos ettit jotain Carcassin bootleggejä niin eipäs löydykään. Ja mitä helvettiä sitä sitten edes käyttää jos sielä ei aijo jakaa mitään? Saa mun puolesta saadakkin bannia jos ottaa vaan mutta ei anna mitään. Jättäkää muuten koskematta siihen max u/l asetukseen. Vituttaa kun jotkut spedet on säätäneet siihen vaan jotain 2kB/s.
     
  6. ~Jööman~

    ~Jööman~ Regular member

    Liittynyt:
    25.04.2003
    Viestejä:
    510
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Kuka sanoi ettei ite jaa mitään? Mä kyllä tarkotin ihan jotain muuta, vaikka just sitä että jotain metalli friikkiä ei miellytä se, että ite jakaa jotain poppia ja silti lataa siltä jotain metallia. Sitte tää hemmo menee äkkiä chattiin ja kertoo "kavereillensa", että bannatkaa toi äkkiä. Esim. Bit Torrentilla tällästä ei voi tapahtua. Mulle itelle näin ei oo käynyt, mutta sellasta meininkiä oon nähnyt, kun Soul Seekkia testaillut.

    Linkin Park ja kaikki muu nu metal on ihan kauheeta sontaa... Kyllä Bit Torrentillakin saa vaikka minkälaista musaa, jos löydät oikeat saitit. Ehkä nyt ei kuitenkaan mitään Carcassin(tiedän bändin) bootleggeja, mutta kuitenkin...
     
  7. jylppy85

    jylppy85 Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2001
    Viestejä:
    397
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    totta turiset tms31416: itsekkin noita harvinaisuuksia kun en mistään löydä niin monesti slsk pelastaa ainakin yhdellä biisillä... nytten on vain tuo soulseekin toinen serveri riesana tuhota käyttäjäkantaa ja esim itse pakko pitää maximissa puolet linjasta sillon kun on dc auki. mutten sitten anna monen ottaakkaan kerrallaan.
     
  8. box

    box Guest

    Jylppy mikä tuo paypal juttu on soulseekissä siis se maksa ja pääset jonon ohi?
    Hyvät ohjeet olet kyllä tehnyt kiitos.
     
  9. tahvo

    tahvo Member

    Liittynyt:
    06.09.2002
    Viestejä:
    67
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    olen 100% samaa mieltä :)
     
  10. jylppy85

    jylppy85 Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2001
    Viestejä:
    397
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Muistelisin että joskus täydellinen kaveri piirini käytti paypal juttua eli siirsi rahaa jollekkin tilille ja pääsi jonon ohi.
    Tuo yhteisö juttukin on ihan totta mielestäni mutta siksi vain käytän search toimintoa yleinsä enkä mitään kannuja... sitten vain höpöttää paskaa eräiden kanssa.
     
  11. nitehost

    nitehost Member

    Liittynyt:
    22.05.2003
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Tuo soulseek näyttää ihan käyttämisen arvoiselta mutta pari kysymystä.

    Kun tuossa nyt on tuo search toiminto niin kun yrittää hakea jotain hakutuloksia löytyy kyllä satoja ja ohjelma meinaa tiltata. Pystyykö hakua pysäyttämään ? Tai rajaamaan niin, että hakee vain sen huoneen käyttäjiltä tiedostoja jolla itse on ?
     
  12. jylppy85

    jylppy85 Regular member

    Liittynyt:
    14.02.2001
    Viestejä:
    397
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Ei pysty tetääkseni ellei ole uudistunut paljon,... tuo tuossa onkin haittapuolena että hitaamat koneet jumittaa Search takia... oma 2,6GHz jumittaa myös välillä... pahoittelen huojoa tekstiä koska on hieman kännissä... mutta eikös ole uudistunut että voi tehdä ns. halutut ryhmän slsk.ssa ?
     

Jaa tämä sivu