1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

mitä eroa kaapeli antenni ja sateliitti lähetyksissä

Viestiketju Muuta keskustelua kotiteatterista -osiossa. Ketjun avasi daba88 02.01.2007.

  1. daba88

    daba88 Member

    Liittynyt:
    06.11.2006
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    niin olen miettiny iha uteliasuutta vain että mitä eroa eri digilähetyksissä on? miksi ei ole vain yhtä standardia? :D eli miksi kaapeli antenni ja sateliitistä ei sais samaa singaalia että olis vaa yhelaisia poxeja :D
     
  2.  
  3. jusunakki

    jusunakki Regular member

    Liittynyt:
    10.12.2004
    Viestejä:
    1,254
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    nii'i, miks on älppärit, c-kasetit ja cd-levyt...miks ei voi olla vain yhtä niin vois käyttää yhtä soitinta? :eek:
     
  4. cpenter83

    cpenter83 Regular member

    Liittynyt:
    28.05.2005
    Viestejä:
    1,353
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Kaapelissa ei lähetetä virheenkorjausbittejä jotka syövät antenni ja satelliittilähetyksistä lähes puolet kaistastasta. Jos siis yhden kanavanipun koko on 22Mt niin antennipuolella kuvalle ja äänelle jää vain 11Mt kun taas kaapelissa koko 22Mt menee lähetteelle. Satellittivastaanotto eroa sen verran kummastakin että siinä on ainut ollut ja vielä pitkään tulee varmasti olemaankin ihan omat pakkausjärjestelmänsä.
     
  5. daba88

    daba88 Member

    Liittynyt:
    06.11.2006
    Viestejä:
    4
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    nooh mitä tommosesta :D vähä kukkaa kisää ja valas on kala :D kiitti tiedosta tota oon oikeesti miettiny enkä oo googlellä löytöny
     
  6. -Mercury-

    -Mercury- Member

    Liittynyt:
    04.05.2004
    Viestejä:
    18
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
     
  7. lumikko34

    lumikko34 Member

    Liittynyt:
    20.01.2006
    Viestejä:
    16
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    selventävä vastaus!
    Siis kuinka en saa esm:sat virittimen rf;26(ESM;511.26MHZ)lähetetty iec liittimien kautta,singnaalia joka on analoginen,
    Tallentavaan virittimeen,(luettua?(viritin vision 4040),jossa rf modulaattori,luulisin itse että vision ei ymmärrä ulkopuolista ohjelmalähdettä,vai onko joku muu syy mahdollionen?ohjelma juttu?
    Jos tietoa on, mielellään otetaan vastaan.
     

Jaa tämä sivu