1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Jostakin on aloittettava

Viestiketju Linux -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi spatos 01.01.2007.

  1. spatos

    spatos Member

    Liittynyt:
    01.01.2007
    Viestejä:
    1
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen joskus kokeillut Mandrakea,viimeisemmäksi Koppixia ja nyt Ubuntoa.Ubunton asennus oli vielä helpompi kuin XP:een.XP:tä osaan käyttää "aika hyvin".Ubunton kanssa NTFS-levyn tiedot jäivät salaksi.Ubunto toimi pienen harjoittelun jälkeen kuin Windows,pääsin nettiin,kuuntelin musiikkia jne.Yksin kun yrittää,niin välillä tulee tulee tunne että hakkaa päätä seinään.Haen (varmaan muitakin) oppia vasta-alkajalle.Jotakin perustietoa (kädestäpitoa).Kaverit imuroi musaa,leffoja,pelejä.Ei kiinnosta (paitsi musa).Minulla on 2 konetta himassa verkossa ja yhteytenä 1Mb DLS.Minulla muutama 4Gt kovoa ja vaihdan käyttistä niiden kautta,dualbuutti olisi kova sana.Olisin kiitollinen jos löytyisi koulutusta taikka tapaaminen meille vasta-alkajille.

    Jari Seppälä
     
  2.  
  3. juyli

    juyli Active member

    Liittynyt:
    13.05.2005
    Viestejä:
    1,861
    Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    Ubuntullekin on jo aika paljon tarjolla aineistoa aina
    kirjoista lähtien. Ehkä Ubuntu tutuksi -sivuilta pääsee
    jo jonkinsortin alkuun:
    http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi

    Debian-ohjeet toimivat hyvin soveltaen, sekä kaikki
    Linuxit ovat "veljiä" keskenään.
    Jo hieman vanhatava, mutta monipuolinen opastussivu
    Linuxiin tutustumiseksi on Windowsista Linuxiin ABC:
    http://tapsa.terae.net/linux/
     
  4. .W.

    .W. Regular member

    Liittynyt:
    01.03.2004
    Viestejä:
    838
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Jos lontoo taipuu edes nimeksi niin google tarjoaa vastauksia lähes ongelmaan kuin ongelmaan. Hyväksi havaittu tapa on käyttää hauissa muotoa "[distro]/linux [ongelma] howto", eli esim tuohon ntfs probleemaan joko: "ubuntu ntfs howto" tai "linux ntfs howto". Jälkimmäisen kanssa tosin joutuu joskus soveltamaan jos ohjeet on jollekkin muulle jakelulle..

    Lähes joka pitäjästä löytyy joku linux-kerho, olisiko tuollaisesta apua?

    edit: Lisäystä
     
    Viimeksi muokattu: 02.01.2007

Jaa tämä sivu