Vilmit jumittuu!

Viestiketju Digivideo-ongelmat ja -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi slubu 30.12.2006.

1. slubu

slubu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Sellanen ongelma olis, että kun katson leffoja niin aina jossain vaiheessa tapahtuu seuraavaa: ensin katoaa äänet ja sitten hetken päästä kuva jumittuu. Tehtävienhallinnasta käsin ei prosessia saa lopetettua ja ainoa mikä auttaa on koneen uudelleenkäynnistäminen.

Minulla on käytössä ffdshow, AC3filter ja soittimena olen käyttänyt mpc:tä, zoomplayeria ja bsplayeria. Eli toisto-ohjelmasta riippumatta käy samoin.

Ongelma on erikoinen siinä mielessä, että leffat eivät joka katselukerralla jumitu. Joskus saattaa mennä koko leffa ilman mitään ongelmia kun taas joskus jumittuminen tapahtuu jo muutaman minuutin jälkeen, joskus taas filmin aivan loppumetreillä.

Käytössä on XP home ja näytönohjaimena Radeon 9700 Pro. Olen kokeillut näyttiksen ajureiden päivittämistä mutta siitä ei ole ollut apua. Olen myös yrittänyt etsiä eri foorumeilta samankaltaisia ongelmia ja niihin esitettyjä ratkaisuja mutta tuloksetta.

Mikä siis neuvoksi? En kuitenkaan usko että näytönohjain olisi hajalla, koska muuten kaikki näkyy ja pelittää.

Kiitos jo etukäteen!

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    VLC:llä kokeillut katsella? Piirisarjan(lähinnä AGP/GART ajurit) ja äänikortin ajurit päivitetty?

4. slubu

slubu Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    VLC:tä en ole tainnut kokeilla. Päivitin nyt äänikortin ajurit mutta päivitinköhän tuon piirisarjan ajurit oikein? Emolevy on Abit BH7. Abitin sivuilta latasin tuommoisen kuin IntelChipset Driver. Poistin ensin näytönohjaimen ajurit, asensin tuon Intel Chipset Driverin ja sen jälkeen näyttiksen ajurit uusiksi. Oikea järjestys?

Täytyypä testailla nyt, että poistuiko ongelma.

Kiitos!

Jaa tämä sivu