Kysymys ulkoisesta kiintolevystä.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi petro123 29.12.2006.

1. petro123

petro123 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ostin Buffalon DriveStation SATA USB 2.0 250Gb ulkoisen kiintolevyn, ja tuli mieleen pari kysymystä siitä, koska itselläni ei ole _minkäänlaista_ kokemusta ulkoisista kiintolevyistä.

Eli pääosin käytän sitä musiikkieni ja videoitteni säilytyksessä, ja kuuntelen musiikkia siis siltä melkein koko päivän. Se käy aika kuumana, ja minua alkoi huolestuttamaan, voiko se mennä kenties rikki liiallisesta käytöstä? Ja kyllä välillä niitä videoitakin tulee katsottua. Olen kuullut huhuja että ulkoiset kiintolevyt ei kestäisi kauheasti jatkuvaa käyttöä ja näin.

Huomasin kyllä että täällä oli monta ulkoisia kiintolevyjä koskevia ketjuja, mutta mielestäni niissä ei puhuttu näistä asioista, tai sitten olen vain sokea. Kiitos jo näin etukäteen!

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Siis ihan tavallinen kiintolevy siellä on sisässä. Ja elokuvien katsominen ja musiikin kuuntelu ei paljon kiintolevyä rasita, mutta jos se levy oikeasti kuumenee "liikaa" jo tuosta niin se voi olla kyllä ongelma levyn iän kannalta, mutta luottaisin kyllä siihen Buffalon insinöörit ovat ottaneet tuon lämmön huomioon tuota koteloa tehdessä kun se on passiviisesti jäähdytetty.

Jaa tämä sivu