Elikkä huomasin vastikään erään epäilyttävän lämpötilan. Kyseinen lämpötila on 115ºC. Itse luulen että se on näytönohjaimen siilin lämpötila. Onko näin? Ja onko tuo lukema liian korkea/sopiva. Tässä vielä linkki kuvaan.. Aukiolevat ohjelmat ovat Speedfan sekä PCwizard. http://www.freewebs.com/moonrainx/lampotila.GIF
Ei toi taida olla mikään oikea lukema. Mulla on tossa kohdassa jatkuvasti 127C, vaikka mikään komponentti ei mulla ole niin kuuma.
Mutta kun mulla oli näyttiskellotukset päällä niin lukema oli 120 astetta.. Kun otin kellotukset pois niin lukema laski pikkuhiljaa 115 asteeseen ja siihen sitten jäikin. Lukema on 115 vaikka kone olisikin ollut sammutettuna tunnin.
Mulla on sellainen muistikuva jostain keskustelusta, että toi arvo on joku speedfanin bugi. Tai vastaava. Jos anturi antaa peruslämpötilaksi väärän lukeman eli 115 ja sitten kun käynnistät koneen, niin nousee 5 astetta eli tulee 120. Ajattele tota 115 vaikka 0 asteena Jos et usko, niin avaa kotelo vaikka pelatessasi ja kokeile näpeilläsi onko siellä muka yli 100C lämpötilassa olevia osia. Eihan se voi olla kuin prossu, näyttis, core tai kovot. Mitä muuta vielä?
Everest ohjelma muuten näyttää että kovalevyn lämpötila olisi Maxtor 7Y250M0 47 °C (117 °F) Että ei vain noi toiset ohjelmat väännä tota 115 celsiuksiks vahingossa.