Moi! Sattuisko joku tietää, mikä olisi pars hinta/laatusuhde socket-a prosessori tuuletin? Ajattelin että jos saisin hieman kellotettua prosessoria hyvän tuulettimen avulla. Muuten käryää kone ilman kotivakuutusta.
SAnoisin näin että älä tuhlaa rahojasi enää tuohon socket A:han. Mielummin säästäisit ja ostaisit uuden prosessorin ja emolevyn (939-kantaiset) ja mahdollisesti DDR muistikapulat jos koneessa on nyt SDRAMia. Tuolla on testiä coolerista (vuodelta 2001): http://www.xbitlabs.com/articles/coolers/display/socketa-coolers-roundup.html
Moi teppo Onko koneeni ihan romu jos se sai tollaset 2700 pistettä tosta 3dmark06. Harmittaa kun uuden koneen installointi ei tuo mulle käyttöä. Tässä pöyrii vistat ja herkut. Kuinka hyvän koneen pitää olla tällä hetkellä mielestäsi? Löysin zalman jäähyn 28 € tohon mun prossuun.
Ei 28€ ole paha hinta hyvästä prossujäähystä. Mullakin on jo "vanha" kone, mutta toimii hyvin enkä todellakaan säästele sen takia jossain osissa, koska mulla ei olekaan sitä uusinta ja parasta. Oman käyttömukavuuden takia kannattaa noita osia vaihdella/parannella. Mun ostoslistalla tulossa passiivijäähy prossulle, toivotaan että riittää. Saattaa ehkä joutua ostamaan siihen tuulettimen, mutta tapauksessa sellainen Noctuan superhyper-hyshys-malli eli osta ihmeessä, jos oot hyvän löytäny
Vielä kellotuksesta! Eli tällä jäädyttimellä mä meinaan kokeilla kellotusta Zalman CNPS7000B-Cu. Jos nostaisin 10.5:stä - 11.00:ta kerrointa. Niin paljon suunnilleen lämpötila nousisi? Onko jotain softaa millä voisin nostaa pienemmissä erissä kerrointa? (esim. 0,1 kerrallaan.)
Suoritin omat operaationi biosista suoraan (taisi nostot olla 2/kerta), mutta kokeilin hetken clockgen-ohjelmaa: http://www.cpuid.com/clockgen.php <-- vasemmasta yläkulmasta viimeisin versio. Tota pystyy käyttämään suoraan winukasta ja lennosta muuttamaan fsb:tä. Muista lukea ohjeet tosta sivulta kunnolla ennen kokeilemista Ja tosta lämpötilasta en kyllä uskalla sanoa mitään, kyllä se lämmöntuotto nousee, kun ylikellotat, mutta riippuu taas miten hyvin zalman jääähdyttää ja vähän kaikesta muusta mm. kotelon tuuletuksesta. Jos fysiikka tykkäät laskea, niin siitä vaan selvittämään kuparin ominaislämpötilaa, jäähdyttimen airflowta jne