1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

USB-liitäntä digibokseissa

Viestiketju Keskustelua antenniverkon digibokseista -osiossa. Ketjun avasi Paanuuve 27.12.2006.

  1. Paanuuve

    Paanuuve Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Olen tässä hankkimassa tallentavaa digiboksia suht pienellä budjetilla, ja törmäsin ensimmäistä kertaa tuohon usb-liitäntään tietokoneen ja boksin välillä. Siitä heräsikin sitten hieman kysyttävää

    -Toimiiko linkki molempiin suuntiin, eli voiko esim. elokuvia siirtää tietokoneelta boksiin?

    -Ainakin tuolla Handanin DVB-T6000 arvosteluissa mainittiin pariin otteeseen, ettei linkki edes toimi kunnolla boksista tietokoneeseen päin. Kuinka pahoja ongelmia on ollut?

    -En tuolta vertailusivuilta löytänyt näitä halvimpia tallentavia eli Medionin ja visionin 2020 bokseja (ovatko muuten valmistajat jotenkin yhteydessä toisiinsa kun mallien nimet ovat samat), ovatko kyseiset laitteet aivan susia vai kelpaavatko ne sentään käyttöön?
     
  2.  
  3. Paanuuve

    Paanuuve Member

    Liittynyt:
    12.06.2013
    Viestejä:
    3
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ja väärään alueeseen, enkä edes itse pysty poistamaan omaa viestiäni :/

    Ylläpito varmaan hoitaa homman, pahoittelen.
     
  4. Jannejt

    Jannejt Moderator Ylläpitäjä

    Liittynyt:
    10.02.2005
    Viestejä:
    5,045
    Kiitokset:
    6
    Pisteet:
    118
    siirretääs antenniverkon boxien alueelle.. (käsitin DVB-T6000, tosta T että ois antenniverkko..) =)
     
  5. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Handanissa on USB 1.1, joka aivan onnettoman hidas tiedonsiirtoon.
    Halpis Visionissa/Medionissa (sama laite) ei ole lainkaan USB:tä ja niiden toimivuudestakin ollaan kahta mieltä.

    Toistaiseksi ainoa boxi, johon pystyy kopsaamaan esim. DVD-leffoja on Topfield ja tuossakin leffat pitää ensin konvertoida Topfieldin ymmärtämään muotoon. Taitaa muuten onnistua myös uudella Procasterilla.

    Toki Topfieldistä voi kopsata tallenteita PC:lle(backup) ja tarpeen vaatiessa kopioida sellaisenaan takaisin boxiin.
     
    Viimeksi muokattu: 28.12.2006
  6. trekkari

    trekkari Member

    Liittynyt:
    21.02.2006
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Omistan kyseisen Handanin boksin ja olen kovasti yrittänyt siirtää .hav tiedostoja tietokoneelle. siirtyyhän ne, mutta ihmettelen miksi tv:stä katsottuna virheetön tiedosto on tietokoneella katsottuna täynnä virheitä (äänet pätkii ja kuvassa on pikselöitymistä). olen käyttänyt projectX ohjelmaa ja saanut muutettua .hav tiedostot tiedostomuodoksi .ts, mutta surkealta näyttää. pitäisikö maksaa pari sataa euroa lisää jotta saisi toimivan laitteen?
     
  7. arskaxx

    arskaxx Active member

    Liittynyt:
    14.07.2004
    Viestejä:
    1,056
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Pätkiminen ja pikselöityminen saattaa johtua toistoon käytetystä playeristä. Millä playerillä olet kokeillut ?
    VLC http://www.videolan.org/vlc/ on todettu toimivaksi useimpien boxien tallennusten katsomiseen (Handanista ei tietoa).
    Myös Mplayeriä kannattaa kokeilla http://switch.dl.sourceforge.net/sourceforge/mpui/MPUI-1.1.10_with_MPlayer-1.0-pre8.zip

    Olethan muuten ProjectX:n asetuksiin laittanut rastin ruutuun "TS:Finepass file format adaption" tai uudemmassa versiossa "TS:Handan file format adaption"

    Se .TS ei välttämättä paras vaihtoehto, kokeile vaikka to "M2P" vaihtoehtoa, tiedostopäätteen voi joutua itse muuttamaan mpg/mpeg, että playerit löytää ne.
     
  8. trekkari

    trekkari Member

    Liittynyt:
    21.02.2006
    Viestejä:
    9
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Tarkastin nyt ProjectX:n asetukset ja sieltä tosiaan puuttui rastit nuista "TS" kohdista.
    Kokeilin uudestaan ja enää ei ole virheitä tiedostossa, Kiitoksia vaan =) Mediatiedostojen toistamiseen olen käyttänyt Media Player Classic:ia.
     

Jaa tämä sivu