koneeseen potkua 0 budjetilla!?!?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi weight 26.12.2006.

1. weight

weight Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    omistan n. vuoden vanhan myllyn joka sisältää tämänlaisia komponentteja:
    Pentium D 2.80 (dual core)
    2*512 (533MHz) merkkiä en muista
    Radeon X600/X500
    Asuksen emo mutta mallia en tiedä... näkeekö sen jotenkin muulla tavalla kuin kurkkaamalla koneen sisälle? sama poverin kanssa näkeekö jostain merkin,mallin ja tekniset tiedot?
    ...onko tuo tuplaprossu tällaisten tietämättömien kusetusta vai onko sillä oikeasti jotain hyviä ominaisuuksia tav. prossuihin verrattuna?
    Tiedän että vastauksia: osta uusi kone! taikka päivitä koneesi! -tulee, mutta en millään viitsisi joka vuosi laittaa koneeseen n.500e kun en kuitenkaan ole mikään himopelaaja! kiitoksia jo etukäteen asiallisista kommenteista:)

2.  
  3. juunas11

juunas11 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    No siis tuplaytimen etuhan on siinä, että sillä voi pyörittää enemmän prosesseja samaan aikaan. No ainaskin alkajaisiksi ajaisin viruschekit yms. ja sitten kovalevyn eheytyksen.

Nuo kaikki tiedot näkee tolla EVEREST Home Editionilla.

4. lauri_lr

lauri_lr Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Sanoin jo tuolla entisessä ketjussa, että ei ne pelit lähde pyörimään kun puuttuu ominaisuuksia. Uus näytönohjain vähän yli sadalla eurolla vuodeksi niin toimii jotenkuten uusimmat pelit.

5. weight

weight Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ...mites tuon prossun kellotus, kun nyt olen uuden näyttiksen laittanut hankintalistalle!!! olen nostanut kellotaajuutta 200MHz-> 222MHz ja kone on vielä vakaa, tarkotuksena on tehdä ihan sellanen 24/7 kellotus vakio jäähyillä. lämmöt tällä hetkellä emo 40C ja prossu 55C (kyseessä siis tuo kiuasprossu) joten miten tästä eteenpäin? olen säätänyt tuota kellotaajuutta biosista ja se on ainoa juttu mitä olen uskaltanut tehdä, sen verran olen koittanut 230 ei ole enää vakaa:) vastauksia kellotusguruilta otetaan mielellään vastaan!!!

ps. pystyykö tuulettimien rpm:ää jotenkin nostamaan?

6. weight

weight Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    ...mites tuon prossun kellotus, kun nyt olen uuden näyttiksen laittanut hankintalistalle!!! olen nostanut kellotaajuutta 200MHz-> 222MHz ja kone on vielä vakaa, tarkotuksena on tehdä ihan sellanen 24/7 kellotus vakio jäähyillä. lämmöt tällä hetkellä emo 40C ja prossu 55C (kyseessä siis tuo kiuasprossu) joten miten tästä eteenpäin? olen säätänyt tuota kellotaajuutta biosista ja se on ainoa juttu mitä olen uskaltanut tehdä, sen verran olen koittanut 230 ei ole enää vakaa:) vastauksia kellotusguruilta otetaan mielellään vastaan!!!

ps. pystyykö tuulettimien rpm:ää jotenkin nostamaan?

7. lauri_lr

lauri_lr Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Tuota tuulettimen nopeutta voit säätää esim. SpeedFanilla. Vaatii sen, että prossutuulettimesi on emolevyssä kiinni (kuten yleensä on)

8. weight

weight Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    joo näyttää vaan olevan jo kaikki 2 tuuletinta täysillä:) mites toi kellotus, kellään hyviä idiksiä??? ...tai ees idiksiä:)

9. weight

weight Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mahtaako tuo speedfan nyt ihan oikein toimia, koska aluksi kun otin ruksin pois automatic fan speed kohdasta boksin tuuletin hyrräs about 3400rpm... ja nyt kun tsekkasin lukuja se pyöri n.3000rpm?! -missä vika?

Jaa tämä sivu