Tarkoituksena olisi siirtää vanhoja VHS kasetteja tietokoneelle ja siitä sitten DVD:lle.Miten tämä onnistuu?Minulla on TV-kortti koneessa kiinni(Wintv Go2).Ongelmani on lähinnä äänen saaminen koneelle olen koittanut Nerolla ja Windows Movie Makerilla.Kun kaappaan nerolla niin kuva tulee hyvin mutta ääniä ei saa sama juttu Windows Movie Makerilla. Mikähän tässä auttaisi?
Samat puuhat minulla myös. Käytän Pinnacle PCTV i310 DVB-T korttia. Jossa on myös analoginen vastaanotin. Mainitsemasi kortti on näköjään analoginen. Etsi kohta jossa voit manuaalisesti hakea kanavat ja laita vastaava kanava, kun VHS-nauhurissasi, joka yleensä on 36. Laitat kasetin nauhuriin ja avaat television kanavalle 36. Nauha pyörimään, niin kuvan pitäisi näkyä. Sitte, jos haluaa nauhoittaa, niin tv:n nauhoituksen klikkaat päälle. Siinä se on. Eikä sinne äänikorttiin tarvitse puuttua ääni ja kuva tulee normaaliin tyyliin antennijohdon kautta. Yksinkertasesti toimenpide aivan sama, kun katsoisit videota normaali television kanssa. Tietysti sillä erotuksella, että nyt nauhoitat televisiolla. Näi minulla toimii ja toivottavasti myös sinulla.