xp rebuuttaa ilman syytä.

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi spotless 05.12.2006.

1. spotless

spotless Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    lyhyesti ja ytimekkäästi.

kone kaatuu 2D-tilassa (niinkuin töpselin vetäisi pois deinästä) ja rebuuttaa itsekseen vähän väliä

missä vika?

2.  
  3. Agent_007

Agent_007 Senior member

Kiitokset:
    124
    Pisteet:
    143
    Oletko koneen lämpötiloja tarkkaillut esim. speedfan ohjelmalla?

4. spotless

spotless Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    olen tarkkaillut juuri tuolla mainitsemallasi speedfanilla ja lämmöt ovat ihan kohdallaan pyörineet.

koppaa tuulettaa; alhaalta edestä 80mm-tuuletin ja perästä ylhäältä 120millinen, sekä prossusta vastaa zalman cnps9500 joka puhaltaa kuuman ilman perästä ulos, joten lämmöistä tämä ongelma tuskin johtuu.

kyseisellä emolevyllä (abit-vt7) on ollut yhteensopivuusongelmia radeonin näytönohjainten kanssa, joten vaihdoin koneeseen vanhan geforce ti 4400 ja laitoin xp:n uudelleen.

nyt kone ei ole kaatunut xp:n uudelleen asentamisen jälkeen kertaakaan 2D-tilassa (noin vuorokauden ollut siis kaatumatta 2D-tilassa.)

mutta, buuttaus ongelma jatkuu silti.

joka kerta kun alan pelaamaan jotain 3D-peliä, niin kone rebuuttaa muutaman minuutin jälkeen.

uusi ilmiö on tullut, kun starttaan konetta ja se laskee muistit siinä alussa, niin ennen ei kerennyt kunnolla edes painaa deleteä, kun se oli ohittanut jo tämän vaiheen, mutta nyt se laskee ne muistit todella hitaasti.

ja muisteja joita vakiona ajan 2-3-2-6 1T asetuksilla, olen yrittänyt ajaa löysemmillä asetuksilla, tuloksetta. olen myös koittanut kampoja kaverin koneessa ja ne toimivat moitteettomasti toisessa kokoonpanossa.

vika taitaa olla emolevyssä tai powerissa?

Viimeksi muokattu: 09.12.2006
  5. teppoI

teppoI Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    4
    Pisteet:
    48

Jaa tämä sivu