Joo eli ittelläni on kyseinen ohjain tällä hetkellä (sun muuta moskaa) Ni oon tolla ati toolilla tätä yrittäny väkrätä ja tää näyttäis et vakio kellot 2D:ssä on core 275 memory 600 ja 3D core 375 ja memory 600. Onko noi hyvät? Ja sitten se että lämmöt on sellaset 58-63 onko hyvät? Ja sitten että mites paljon noita kelloja uskaltaa oikein nostaa? PS: sinänsä tää kellotus ei oo nyt niin tärkee juttu sillä joulun jälkeen tulossa "kunnon" rautaa alle
No ati toolilla et voi ainakaan mitenkään helposti saada korttia rikki (buuttaa koneen ja palauttaa alkuperäiset kellot jos huonot säädöt). Lämmöt on ihan siedettävissä rajoissa koska noi kortit kestää kyllä aika hyvin noita lämpötiloja mutta tottakai matalampi on aina parempi. Ja noista kelloista viellä sen verran että nosta jonkun verran kelloja ja aja esim 3D Mark 05 ja jos pisteet nousee niin hyvä jos taas laskee niin rukkaa asetuksia. Jotta päästään siihen kellottamisen perimmäiseen tarkoitukseen eli suorituskyvyn lisäämiseen...
coolbits on ohjelma jolla on helppo kellottaa ja se asentaa itsensä sinne nvidian ajureiden control paneliin. tätä ohjelmaa yleensä jengi käyttää geforce-korteissa. (näitten palstojen lukemisen mukanaan tuoma oletus.) http://downloads.guru3d.com/download.php?det=815 mulla olis kanssa kysymys liittyen tähän näytönohjaimeen: millä ohjelmilla saan varmistettua, että millä corella mun 7800 gs on? kun ei viitti ruveta repimään tota cooleria pois
OT: Onnekasta, tuohan on tuo G71 melko tykki. Luulisi kellottuvankin ihan mukavasti Edit: näyttää olevan melko usealla tuota corea, onko kaikissa Club3d:n korteissa?
kellottuu muuten oikein mukavasti, nyt kun oon pari viikkoa ajellu tätä 2D:ssä löysillä kelloilla, mut pelatessa 550MHZ/1,4GHz... oon 3DMarkkeja saanu ajettua 567/1,41 kelloilla, mutta jos siitä nostaa niin pisteet laskee :/ en tiä onko kaikissa Glub3D:n korteissa tää G71-core, mutta toivot. joku tietäis?
on ihan vakio cooleri ja enkä kertaakaan ole saanut kiinni yli 47 asteen lämpöjä , joten on oikeen hyvä vakio cooleri tässä kortissa. kellotukseen käytän sitä forceware coolbits 2,0, joka sulautuu mukavasti sinne forceware ajureiden käyttöliittymään. ennätyskellot on muuten nyt 570/1450