Eli mul on täällänen kotele: Antec Sonata II - ATX-kotelo, 450W ATX12V v. 2.01 -virtalähde. Ja tossahan on yksi iso tuuletin mikä pyörii hyvin ja koneen lämmöt on normaalit. Mut kysyisin sellasta, että pitäsikö sen powerin vieressä olevan pienen "tuulettimen" (en tiedä edes onko tuuletin) tehdä jotain. Et se ei ainakaan ole pyörinyt mihinkään suuntaan tavallisessa surffailussa / latailussa. Pitäiskö konetta rasittaa enemmän ennen ku lähtee käyntiin? PS. Kiitos kaikista vastauksista.
Jos kyseessä on tuuletin, niin sen tehtävänä on aina välillä pyöriä. Jos haluat asiasta varmuuden niin laitappa kuva inhernettiin ja urlia.
Siis maalaisjärjellä voi sanoa, että kyllähän kyseessä on virtalähteen tuuletin, ja varmasti monille tuttu minkä näköinen vekotin on kyseessä. Mutta sitä nimenomaan ihmettelen kun sinne kurkistaa koneen takaa (minne menee virtajohtokin) näyttäisi, että se ei pyörisi mihinkään toisin kuin itse tuuletin sen alapuolella. Kyllä sen kohdalta ilmaa tuntuu hieman puhaltavan ulospäin, mutta mistä lienee peräisin, koska itse "tuuletin" ei pyöri mihinkään (mitä nyt ulkopuolelta näyttää, en oo ruvennut availemaan konetta). Luulen ainakin, että en ole ainut henkilä kenellä on kyseinen kotelo/virta niin, joku voisi hieman viisaampana valaista minua asiasta.
Oletettavasti kyseessä on Antecin Smart Power? Lainaus Antecin sivustolta: Unique Dual Fans Technology: exhaust fan starts to spin when the power supply reaches certain temperatures to ensure proper airflow, the second fan spins on power up Eli toinen tuuletin lähtee käyntiin, vasta jos powerin lämpötila kohoaa tietyn rajan yläpuolelle. Edit: virheitävirheitä