kävipä tässä näin että kaverini toi minulle koneen korjattavaksi ja näin yhtäkkiä ei ole pienintäkään hajua että missä voisi vika piillä. elikkäs kun tietokoneen pistää päälle kaikki asianmukaiset valot on päällä ja kovalevy lähtee lataamaan windowsia. mutta asiassa on pieni mutta. näytöllä ei näy mitään. Olen kokeillut omaa näytönohjaintani ja näyttöäni myöskin jotka toimivat kyllä. emolevyssä kulkee virta jonka olen tarkistanut volttimittarilla ja samoin kaikissa muissa komponenteissa. Muistit ovat ehjät samoin prosessori. kaikki komponentit olen testannut omassa koneessani. kaikki toimii mutta silti jostain syystä ei tule kuvaa kun laitan komponentit kiinni siihen koneeseen ja laitan oman näytön siihen. olisikos jotain neuvoja kenelläkään?
Eli oma näytönohjaimesiko toimi tuossa koneessa vai? Jos ei toiminut, niin Olisiko mahdollista että pci-e/agp väylä olisi vioittunut.
oikeastaan en tiedä prosessorista muuta kuin sen että se on AMD ja emolevy on ASRock joku. tää on ihan ostettu valmiina pakettina jostain. kokeilin myös emolevyä omaan koneeseen omilla muilla komponenteilla ja toimi ihan hyvin. kovalevyt on Samsungin ja Seagaten. näyttis tuossa on Ati Radeon 9600 pro virtalähde Codegen 350w prossu tuuletin TR2 thermalflake toinen muisteista on kingstonin 512mb ja toinen RAmos 256mb.
ja juu kokeilin omaa näytönohjainta mutta jostain syystä ei toiminut. sitten kun laitoin omat kamat kiinni tuohon emolevyyn niin toimi taas kummallisesti. samoin kaikki toisen koneen komponentit toimi hyvin tässä koneessa.
No jos nyt oikein ymmärsin, niin siinä rikki olevan koneen emossa ei toimi näytönohjaimen väylä ollenkaan. Jos näin on, niin vika on silloin emossa.
juu mutta outoa on kyllä että kokeilin vanhan koneeni pci väyläistä näyttistä emoon eikä sekään toiminu yhdessäkään pci väylässä eikä toi oma nykyinen agp väylässä.
Tuli tällänen kuningas idea että formatoi winukka ja kokeile sitten jos näkyy kuva... Tapahtui nimittäin kerran kaverille että vahingossa räpels näytönohjaimen ajureista video-outin päänäytöksi ja muut liittimet pois päältä
Ootko kokeillu toimiiko sun kone sen kaverin koneen powerilla ? Jännitten mittaaminen ei aina kerro koko totuutta.