Isukin koneessa on win xp pro sp1. Kone on noin puoli vuotta vanha. Muutama viikko sitten kone sammu sähkökatkoksen takia. No kone käynnistettiin uudestaan niin se meni siihen käynnistystapa valikkoon ja oli aivan sama minkä tavan niistä valitsi (normaali, vikasieto, viimeinen toimiva), niin kone latasi hetken ja palasi samaan tilaan. Sitten ajattelin formatoida. Ja sit valittaessa asemaa mihin windows asennetaan, huomasin että c: asema oli tyhjä, mutta alustettu NTFS: si. 0% käytetty Alustin sen ja asensin windowsin. kaikki oli hyvin mutta kone ei ruvennu sammuttamaan itseään. Napista piti sammuttaa. Tänään kone teki saman, mutta ihan itekseen. Nyt kun laittaa win. cd:deen sisälle, painaa nappia kun sitä käsketään, windows rupeaa tutkimaan laitteiston ohjaimia. Ja siihen se jumahtaa. (ts. Ei tapahdu mitään) Bios tunnisti kovalevyn. joten voisko vika olla missä?
Mikä kone se on? Pakettikone vai itse koottu? Onko tietoa, mikä poweri tai emolevy siinä on? Itse veikkaisin emoa tai poweria syypääksi eli sähkökatkos tuhosi jotakin emolta tai powerin.Toinen vaihtoehto on prossu, joskin epätodennäköisempi... Pystytkö yrittämään boottausta koneella vain ihan välttämättömät osat kiinni(siis ilman kiintolevyjä, asemia jne.)?
Kone on itse kasattu. ASUS K8N-E NFORCE3 250GB S754, SATA, RAID, GLAN AMD SEMPRON 2800+ S-754 64-BIT BOX ANTEC SLK 1650EC. SMARTPOWER ATX12V 350W kovalevy on samsung sp120 250GB Takuut on kyllä voimassa kaikissa osissa, mut kone on rovaniemellä ja liike josta ostin tuon on oulussa. Junamatka edessä joten ois helpompaa jos joku osais sanoa missä vika niin ei tarttis koko konetta roudata mukana.
mulla on on enää keskusyksikkö täällä kotonani toisella laidalla kaupunkia, ja itellä on läppäri. en ole kyllä kokeillut tuota tapaa, mitä siitä voi selvitä?
Kuten onko vaikkapa kovalevy vain rikki... Onko sitten mahdollista kokeilla osia jossakin toisessa koneessa? Tai kokeilla jonkun toisen koneen osia tuossa viallisessa koneessa?
just ajattelin kysyä että jos käytän kovoa toisessa koneessa niin sillä varmaan näkis toimiiko kovo (jos lähtee pyoriin). ja toispäin toimiiko ehjällä kovolla oma kone. Oikeastaan nyt ei ole mahdollista mut maanantaina voisin kokeilla.