Powerin liitännät?

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi kenenisa 23.11.2006.

1. kenenisa

kenenisa Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Oon päätynyt nyt tähän Beestingin myymään HEC-virtalähteeseen
    Tos sanotaan, että emolevyn virtaliittimiä 6,20pin. Mitä noi oikeestaan tarkottaa, ja pitääkö mun vielä tarkastaa avaamalla koppa, että onko mulla varmasti 20pin-virtaliitännät nykysessä emossa?
    Edit: Tossa lukee että "PCI-E-LISÄVIRTALIITÄNTÖJÄ: 1". Tarkottaaks toi, että ton kanssa käy vaan PCI-E-näyttis, vai onks toi liitäntä sille itse väylälle? Mulla on nimittäin AGP-näyttis -ja väylä

Viimeksi muokattu: 24.11.2006
  2.  
  3. Player_

Player_ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Linkki ei toimi. Mutta ei se haittaa, olen pääsääntöisesti noiden HEC:ien kanssa leikkinyt :)
    Eli HECeissä yleensä on 20 pinninen liitin ja sen vierellä 4-pinninen liitäntä, jotta liitäntä käy molempiin, sekä 20- että 24-pinniseen emolevynvirtaliitäntään. En kyllä mene takuuseen ennen kuin näen mikä virtalähde on kyseessä, joten linkin voisi varmaan korjata.
    Ja tuo PCI-E -lisävirtaliitäntä on toteutettu HECeissä siten että yhteen normaaliin 4-pinniseen molexliitäntään on vain laitettu kuusipinninen PCI-E-lisävirta-adapteri lisäksi. Ja jos näytönohjain tarvitsee lisävirtaa, liitetään se suoraan näytönohjaimeen. Olen nähnyt neljäpinnistä levykeasemanvirtaliitäntää, 4-pinnistä molexliitäntää sekä 6-pinnistä PCI-E -lisävirtaliitäntää, jos näytönohjain on tarvinnut lisävirtaa, joten virtalähteen pitäisi kyllä olla ihan käypänen.

4. aba120

aba120 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mulla vanhassa koneessa Hec 350MR-PTD / 350W poweri
    jossa 20/24 pin virtaliitin + 4pin lisävirtaliitin.

5. kenenisa

kenenisa Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nyt linkin pitäs toimia :)

6. Vode82

Vode82 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
  7. kenenisa

kenenisa Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Okei, entäs toi virtajohdon liitäntä? Onko se kaikissa samanlainen? Ainakin jossain virtalähteissä oon nähny 2 erilaista liitäntää, vai oonko nähny vaan harhanäkyjä?
    Edit: Tässä on ilmeisesti toi mun HEC:ni, toi virtajohdon liitäntä näyttää olevan muuten samanlainen, paitti että siinä on toi kapeempi kohta alhaalla, kun mun nykysessä powerissa se on taas ylhäällä. Onko tolla mitään väliä, että saako ton mun virtajohdon kytkettyä toisin päin kun nyt tohon HEC:n liitäntään?

8. Player_

Player_ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Mikä niistä virtajohdoista? 4-pinninen molex-liitäntä? 4-pinninen levykeliitäntä? 20+4 -pinninen emolevyn päävirtaliitäntä? 4-pinninen emolevyn lisävirtaliitäntä? 6-pinninen PCI-E -lisävirtaliitäntä? vaiko mahdollisesti Sata-kovalevyn virtaliitäntä? Nuo taitaa ainakin löytyä tuosta powerista, kuten yleensä kaikista muistakin virtalähteistä.

E: Vai tarkoitatko siis sitä liitäntää mihin verkkovirta tulee? Se on ihan standardi 3-pinninen liitäntä, johon tulee vielä kaapelikin virtalähteen mukana.

9. kenenisa

kenenisa Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Okei, sitä verkkovirtaliitäntäähän minä tarkoitin, oli vain sana hukassa. Kiitoksia paljon.

Jaa tämä sivu