Onko niin että useamman koneen saa näkymään operaattorille yhtenä koneena kun muuttaa/emuloi routterin mac-osoitteen samaksi kuin "ensimmäisen" koneen verkkokortin mac-osoite? Osoitteen joka operaattorilla on tiedossa. Olen täällä Itävallassa jossa verkkoon kytkettävien päätteiden määrä on sopimuksessa määritetty(toisin kuin Suomessa) ja olen kuullut paikallisilta että tuo temppu onnistuisi... en sitten tiedä... vuokraemäntäni kun ei vaan halua maksaa yhtään enempää netistä vain sen takia, että on toinen, minun kone, kytkettynä
Jos kahdella koneella olisi sama mac-osoite, niin käytännössä netin ei pitäisi ainakaan oman järjen mukaan toimia toisessa tai kummassakaan koneessa. Mac-osoitteiden tarkoitushan olisi juuri yksilöidä nuo koneet, ei siksi että operaattori pystyisi laskemaan niiden määrän, vaan siksi että pakettien pitää löytää oikeaan osoitteeseen.
Ainut tapa saada jotain tuon tapaista aikaiseksi on laittaa yksi kone nettiin kiinni ja jakaa sen kautta nettiyhteys lähiverkkoon.
Kylläpä kuulkaa tytöt ja pojat tämä toimii. MAC osoite on routterissa nyt sama kuin toisen koneen verkkokortissa ja hyvin toimii. Paitsi että ekan sukupolven iMac ei oikein jaksa toimia... siinäpä toinen kysymys. Onko mitään mahiksia saada uudempaan OS:sää kuten os x toimimaan tässä? Tässähän ei ole kuin 32mb ja 233mhz suoritin. Miksi muuten netti on ihan tuskaista käyttää... kun muistan joskus 7 vuotta sitten tällaisella koneella aivan reippaasti surffailleeni ilman ongelmia... onko netin sisältä muuttunut raskaammaksi vai mitä...?