mikä ihme on vikana jos kone toimii paremmin jos muistia on vähemmän. mulla on tässä nyt 512 muistia ja kun laitan toisen lisäksi niin se jumii helposti jos sitä rasittaa mutta ei jumi jos jompikumpi muistista on pelkästään. ennen se kesti olla kummatki paikoillaan.
Veikkaisin että muistikammat eivät vain yksinkertaisesti sovellu yhdessä käytettäviksi. Jotkin emolevyt melko ronkeleita noiden muistikampojen suhteen. Ovatko muistit täysin samanlaiset?
on ne samanlaisia mutta eri merkkisiä. ja on ne melkein vuoden ollu kummatki mutta sitten pikkuhiljaa ruvenu jumiin herkemmin. vähän autto jos ei ollu sivupeltiä koneessa kiinni mutta jos on pelkästään toinen muisti niin ei jumi muuta ku kerran olen toisella muistilla pelkästään saanut jumiin koneen mutta jos on kummatki jumii heti jos esim. elokuvaa muuttaa eri muotoon.
en mie osaa käyttää memtestiä. mutta jos ajattin polttaa levyn niin pitää toinen muisti ottaa pois ettei jumi kone. tuli mieleen että kuuluuko nuiden muistikampojen lämmetä.
Kyllä ne muistitkin lämpenevät, kunhan eivät ihan tulikuumia ole niin kaikki on hyvin. Tosiaan kannattaisi tuota Memtestiä ajaa läpi, niin varmistuisi vielä tuo vika. Voit kokeilla myös laittaa muisteja eri slotteihin, esim. niin että emolevyn ohjeen mukaan ei tulisi Dual Channelia käyttöön ollenkaan.
öö.. aika monimutkasta. mistä tiedän mikä muistikampa on hyvä. ajattelin että jos ostas uuden. mulla on pieni hytinä että tuossa vanhemmassa olis jotain mätää.
Tuo memtest testaaminen on hyvä tapa selvittää se. Myös muistien latensseja kannattaa kokeilla löysätä (eli kasvataa RAS ja CAS arvoja) ja/tai laskea muistien kellotaajuukia.