1. Tämä sivusto käyttää keksejä (cookie). Jatkamalla sivuston käyttämistä hyväksyt keksien käyttämisen. Lue lisää.

Mitä levyjä tilaisin

Viestiketju DVD-R -keskustelu -osiossa. Ketjun avasi XBX 09.11.2006.

  1. XBX

    XBX Member

    Liittynyt:
    21.06.2005
    Viestejä:
    35
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    En ole oikein tietoinen näistä dvd-r levyjen tilaamista. Olisin tilaamassa Nierle:stä kerralla paljon levyjä, mutta en tiedä minkälaisia levyjä tilaisin, ettei tule ostettu paljon levyjä ja sitten ne ovat huonoja tai eivät toimi polttavassa asemassa. Polttavani on LG gsa-4163b merkkinen. Nyt kysyisin teiltä että mitä levyjä suosittelisitte tuolle asemalle että levyt toimisivat hyvin ja ne kestäisivätki hyvin. Olen katsonut näitä levyjä, mutta en tiedä, että toimivatko nämä levyt polttavassani. Nopeudesta ei tarvitse maksaa, minulle kyllä riittää 8x nopeuksiset levyt

    Eli tässä ne levyt mitä olen katsonut:
    DVD-R 4,7 GB Prodye Video kulta 8x Nopeus Cakebox 50-pakkaus
    http://www.nierle2.com/s01.php?sid=...1&cur=eur&sp=fi&ag=1&os=1&br=1&pp=aa&bnr=2747

    Tai jos te tiedätte parempi levyjä niin suositeltaa, ettei tule ostettua sikaa säkissä

    Muuten mitä se media koodi tarkoittaa, miten sitä tulkitaan tai saadaan selville missä asemissa jotkut levyt toimii.
     
  2.  
  3. arcanix

    arcanix Active member

    Liittynyt:
    17.10.2004
    Viestejä:
    2,914
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Kaikki on tähän mennessä toiminut, parisataa kappaletta polteltu. Kaikki nierlestä tilaamani levy on toiminut ihan hyvin, jotkin tosin toimii lg:n asemissa vain 2x nopeudella, mutta siitä on yleensä maininta. Nämä samsungin levyt ovat kanssa hyviä:
    http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=29012

    15,90e 50 levyn cakeboxi ilman toimituskuluja.
     
  4. J3ke

    J3ke Guest

    http://www.nierle2.com/s01.php?sid=...21774576319&cur=eur&sp=fi&ag=1&pp=aa&bnr=2611

    Mediarangen 16x levyt, testeissä pärjänneet mukavasti.

    http://www.nierle2.com/s01.php?sid=...21774576319&cur=eur&sp=fi&ag=1&pp=aa&bnr=3827

    Sony 8x That´s write levyt, ykkösluokan levyjä toimii moitteetomasti asemassa kuin asemassa.

    Toki näistä voi olla erimieltä.

    Ehkä tämä olisi mennyt Osto-Opas CD/DVD keskusteluun.
     
    Moderaattorin viimeksi muokkaama: 09.11.2006
  5. joouni

    joouni Regular member

    Liittynyt:
    08.07.2005
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Tuolle LG 4163:lle mulla ehdottomasti suosikkit oli Verbatimin 8X ja 16X levyt, etenkin +R MCC003 (8X) ja MCC004 (16X) Verbatimit. Taiyo Yudenin TYG02 (-R 8X) levyillä sain parhaat poltot, joista on yhäkin parhaat testi tulokset polttamistani levyistä. Vanhimmat Verbatimit on nyt noin 2 vuotta vanhoja eikä näy vielä mitään rappeutumisen merkkejä, samaa ei voi ikävä kyllä sanoa kaikista muista levyistä.

    Jos ostat jotain halpa levyjä, joista sinulla ei ole enempää kokemusta, niin suosittelen tilamaan silloin max. 25 paketteja ja vaikka sitten ostaa useampia eri levymerkkejä. Vähemmän se harmittaa jos neljästä 25 levyn spindlestä 25 levyä joutuu lasin alusiksi, kuin joku kokonainen 100 levyn paketti. + Sitten seuraavalla kerralla tietää paremmin mitä tilata tai jättää tlaamatta.

    Levyn mediakoodin mukaan asema mm. päättää polttostrategian (max kirjotus nopeuden jne.) kyseisille levyille. Ja polton laadun saat selville, vaikka levyjä käyttämällä, siirtonopeustesti cd-dvd speedillä (suosittelen), PI/PIF/jitter testit (ei onnistu LG:llä).
     
  6. kiiveri

    kiiveri Active member

    Liittynyt:
    31.03.2004
    Viestejä:
    1,615
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Jos niitä on menossa enemmänkin lasinalusiksi (vaikka se 100 cakebox) ja on tulossa huomattavia tappioita niin ainakin nierleen ne saa palautettua, välillä on nierle jopa maksanut postimaksut, mutta jos ne menee omaa piikkiin niin kannattaa laskea kumpi tulee halvemmaksi, palauttaa ja saada uusia vai tilata kokonaan uusia.
     
  7. joouni

    joouni Regular member

    Liittynyt:
    08.07.2005
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo mutta halvemmaksi ja helpommaksi silloin tulee tilata suoraan laatulevyjä, vaikka ne alunperin maksaisivatkin hieman enemmän.

    Ja jos on tarkoitus säilyttää/käyttää levyjä pitempään aikaa, niin silloin kannattaa ehdottomasti sijoittaa laatuun. Jos niiden levyjen ei sitten tarvitse toimia kuin noin vuoden, niin melkein mikä tahansa käy. Monet levyt voi toimia alunperin ihan ok, mutta 6kk-vuoden jälkeen voi sitten tulla ikäviä yllätyksiä kun levyt alkaa temppuilemaan...noin 50 levyä olen itse joutunut polttamaan uusiksi. MB:n Fujifilm03 levyt LG 4163 poltti erittäinkin hyvällä laadulla, mutta ~4kk. jälkeen levyt alkoi olla täysin valmiita roskikseen.

    Tässä esimerkki. Kaikille noille levyille kävi samoin, paitsi ne levyt jotka oli poltettu täyteen oli vielä huomattavasti surkeammassa kunnossa. Edit: Jos ei noita laatutarkastuksia osaa tulkita, niin pointti selviää noista Laatupisteet kohdistakin.

    Ennen:
    [​IMG]

    Jälkeen:
    [​IMG]

    Tai oikeastaan suurin osa alkoi näyttämään tältä:
    [​IMG]

    Noista varmaan pitäs selvitä miksi olen aika skeptinen halpa levyjen laadusta ja kestosta.
     
    Viimeksi muokattu: 10.11.2006
  8. peisi1

    peisi1 Member

    Liittynyt:
    28.12.2004
    Viestejä:
    80
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Ite olen jokusen kerran nierlestä tilannu ja nyrkki sääntönä voi pitää, mitä kaliimpi levypaketti sitä parempi :)
     
  9. masaman_

    masaman_ Regular member

    Liittynyt:
    02.04.2005
    Viestejä:
    139
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    jos pleikka 2 otetaan mukaan niin ei pidä ihan paikkaan. ps2 on tosi ranttu levyille. memorex ja verbatim hyviä ja datawrite kans toimii jotenkin. memorex on paras pleikkarille mutta xboxille tuffdisc

    e. typo
     
    Viimeksi muokattu: 17.11.2006
  10. joouni

    joouni Regular member

    Liittynyt:
    08.07.2005
    Viestejä:
    164
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nuo sinun suositukset ovat täysin järjettömiä, kun Datawrite, Tuffdisc ja Memorex käyttävät USEITA täysin eri valmistajia levyilleen. Noilla kolmella merkillä saat jo katettua suurimman osan levyjen valmistajista (Ritek, CMC, Prodisc, MCC, MBI, Ricoh, INFODISC, PRINCO jne), eli nuo suosituksesi eivät auta ketään. Sitten olisi eri asia jos tarkentaisit edes mainostavasi +R vai -R/ 4X, 8X vai 16X/ tai tarkalleen minkä mediakoodin levyjä??? Yksinkertaisesti noiden merkkien mainitseminen ei hyödytä mitään, esim Memorex:in levyistä löytyy lähes mitä tahansa levyjä --> http://www.videohelp.com/dvdmedia.p...rder=Name&hits=50&search=Search+or+List+Media



     
    Viimeksi muokattu: 17.11.2006
  11. kiiveri

    kiiveri Active member

    Liittynyt:
    31.03.2004
    Viestejä:
    1,615
    Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Miten tuo on ilmennyt? Itse ainakin olen törmännyt sellaiseen että kuva on mustavalkoinen kun yrittää katsoa ps2:lla noita poltettuja levyjä, näissä tapauksissa on huomattu että vika on komposiittikaapelissa jolla ps2 on yhdistetty telkkariin eikä levyissä
     

Jaa tämä sivu