19" TFT-näytön hankinta

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Luhtfish 05.11.2006.

1. Luhtfish

Luhtfish Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Ajattelin tollasen n. 300€:n 19" tft-näytön hankkia lähinnä elokuvien katseluun ja pelaamiseen. Onko ehdottaa jotain?
    Minusta LG L1970HR ja LG L1970HR-BF näyttävät ihan hyviltä, onko niissä paljonkin eroa?

Onko muuten oikealla keskustelualueella?

Viimeksi muokattu: 06.11.2006
  2.  
  3. pkaksp

pkaksp Moderator Ylläpitäjä

Kiitokset:
    53
    Pisteet:
    128
    alue on ok, mutta otsikko on ihan jotain muuta..... muokkaan sitä...

4. juhha84

juhha84 Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
  5. Luhtfish

Luhtfish Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    11
    Joo no hyvä, kiitos.

6. umpSh

umpSh Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Lainataampas valmista viestiketjua, kun tuo samasta aiheesta aloittamani vaikuttaa kuolleen ensimmäisen vastauksen jälkeen.

Eli haussa olisi samantapaiseen käyttötarkoitukseen tuleva näyttö, kuin ketjun aloittajalla. Kokoa pitäisi olla 19", ei enempää, eikä vähempää. Alustavasti olen katsellut Samsungin 931BF-mallia, mutta katselukulmien laajuus ja kontrastisuhteet ovat minulle täyttä hepreaa. Kyseisen härvelin väritoiston taso myös kiinnostaisi. http://www.samsung.com/he/products/monitor/19lcdmonitor/931bf.asp Jimms tarjoilee tuolle myös kohtuu suolaisen hinnan, mutta näytön kohdalla olen valmis maksamaan laadusta.

7. BlackL7s

BlackL7s Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Itsellä ois myös hankinnan alla 19" litteä hintahaarukalla 200€-300€. Pelaamiseen ois tarkotus ja olen päättänyt että 8ms rittää. Yksi vaihtoehto olis http://www.mbnet.fi/hintaseuranta/tuote.aspx/32401 joka näyttää ainakin hinta/laatusuhteeltaan erittäin hyvältä.Olisko muita tarjolla?

8. make3

make3 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Mielestäni DVI liitäntä pitäisi löytyä siitä ei kannata
    tinkiä, kuvan laatu on paljon parempi kuin vga, 8ms nopeus on ok.

9. Player_

Player_ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    Omana kokemuksena voisin mainita LG:ltä Flatron L1952TQ, tyytyväinen olen ollut. En rupea mitään "se on maailman paras" -paasauksiin, koska ei niitä kukaan usko :) ja siksi ettei minulla ole kokemusta juuri muista littunäytöistä. Mutta 19 tuuman näyttönä tämä on ihan pätevä.
    Kuten kuitenkin jo mainittu, 300 euroon rupeaa jo saamaan sitä 20 tuuman näyttöä.

10. FORWARD

FORWARD Active member

Kiitokset:
    18
    Pisteet:
    68
    Tämä oma näyttöni on ainakin tähän saakka ollut hyvä eli pelaaminen hoituu ihan hyvin eli ei häntimistä ei mitään. Väritoisto, kontrastisuhde ja muut ihan ok. Edullinen, mutta hyvä perusnäyttö.

Ja löytyy myös DVI-liitäntä!!

Viimeksi muokattu: 06.11.2006
  11. make3

make3 Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Itsellä on nyt Acer AL1722, DVI löytyy, värit ja kontrastit ok, olen ollut tyytyväinen.

12. umpSh

umpSh Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mitäs eroa on DVI-I ja DVI-D -liitännöillä käytännössä? Tuolta sanaston puolelta löytyy kyllä selitys molemmille, mutta tuoko jompikumpi liitäntätyyppi mukanaan ominaisuuksia, joista voin hyötyä peruskäytössä(pelit, elokuvat, kuvankäsittely)?

Myöskin tft-näyttöjen katselukulmien laajuus on minulle hieman hämärä käsite. Millaisia lukuja pitäisi specseistä löytyä, että monitoria tuijottaessa ei tarvitse pysytellä liikkumatta, nähdäkseen kuvan ilman vääristymiä? Täyttääkö esimerkiksi mainitsemani Samsung(linkki yllä), vaativankin käyttäjän tarpeet(160°/160°)?

13. Shagrath_

Shagrath_ Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Siis jos puhutaan ihan katselukulmasta, niin ei kukaan pysty putkinäyttöäkään käyttämään 160° kulmasta. :)

Eli kulmiltaan vaikuttaisi olevan kunnossa.

En menisi muutakaan vikaa kyllä sanomaan.

14. ebomberg

ebomberg Member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    16
    Kannattaisiko tosiaan ottaa joo laajakuva? Yleistyykö formaatti tulevaisuudessa (pelit yms.)?

Mitkä ovat hyviä malleja (hinta/laatu -suhteeltaan) sekä perinteisissä, että laajakuvanäytöissä? Hintahaitari n. 200-250e.

Jaa tämä sivu