Core 2 Duo E6400 lämmöt

Viestiketju PC:n rautaan liittyvä keskustelu -osiossa. Ketjun avasi Fevermist 02.11.2006.

1. Fevermist

Fevermist Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Tämä iänikuinen lämpökysely.
    Eli prossun lämmöt idlenä 48-50 astetta.
    Emo 33-35 astetta.
    Vcore pyörii siinä 1.15v-1.25v.
    Vakio cooleri, ja kopassa hyvä ilmanvaihto.

Tossa prossun coolerissa oli omat möhnät pohjassa valmiina. Ensimmäisellä asennuksella idle lämmöt oli 51-52 astetta, mutta kun otin coolerin uudestaan irti ja puristin sen tällä kertaa paremmin kiinni, niin lujaa kun sen emoon voi puristaa sitä särkemättä, niin tippu lämmöt tohon 48-50 asteeseen. Mutta eikos se ole edelleen idle lämmöksi vieläkin suhteellisen korkea?

2.  
  3. kemikaali

kemikaali Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    46
    On ne sen melkeen 10 astetta korkeemmat kun normaalisti.
    35-40 pitäs olla idle lämmöt.

4. helppo67

helppo67 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Joo on kyllä aika korkeat lämmöt sulla. Itellä on sama prossu ja lämmöt on siinä hiukan yli 35 astetta idlenä.

5. Ysf

Ysf Active member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    68
    silmäilin yhtä vehjettä ja e6400n mukana tulevalla jäähyllä lämmöt on 38-42, intteernetselaim(i)en ollessa käynnissä.

Viimeksi muokattu: 02.11.2006
  6. Fevermist

Fevermist Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    onkos sullakin vakio cooleri?
    Mitähän sitä sitten...
    Auttaisko jos kävis ostamassa tahnaa ja tuikkais sitä lisää tonne väliin?
    Vai pitääkö ostaa kokonaan uusi tuuletin kun vakio on niin suolesta ja syvältä?
    ja jos niin, niin mikähän olisi hyvä sellainen?

7. j0re666

j0re666 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    kato että se prossan heatspredderi ei ole vääntyny tai siis että se on suora...

8. Copone

Copone Guest

Mul on idlena kyseisessä prossassa noin 40 celsiusta ja kotelona P180, eli kannattaisko ostaa joku parempi jäähdytys jos ajattelin kellotella vähäsen prossuu johonki 2.5-2.7 ghz?? Ja mun näyttis on tossa 45 celsiusta idlenäkin siihen on kyl mielessä että ostaisin siihne paremman jäähdytyksen ihan äänenkin takia. Mut ei kai toi vaikuta ku mun näyttis käy noin kuumanana tohon porran lämpötilaan?? Niin ja toi mun prossu tuuletin pyörii siin 800 rpm tienoilla ja ku käynnistän koneen niin valittaa välillä CPU coolerista ja sit painan ain F1 ja se käynnistää koneen normisti. Miksköhän se niin tekee?

Moderaattorin viimeksi muokkaama: 02.11.2006
  9. helppo67

helppo67 Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    On mulla vakio tuuletin prossussa. Miksköhän sulla tuo prossun tuuletin käy vain 800 rpm kun mulla on siinä 1800 paikkeilla?

10. Copone

Copone Guest

mä en tiiä?? mä oon aina luullu että se joku 800 rpm olis hyvä ku ei käy nyt mitenkää kuolettavan kuumana :D pitäiskö laittaa pyörimään vähän kovempaa??oon kyl ajatellu että ostan uuden prossa ja näyttis jäähdyn, ainakin näyttiksee ku se pitää niin kuvaa meteliä välillä :D

11. extralow

extralow Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    Varmaan biosissa Q-Fan tai vastaava toiminto päällä.
    Prossutuulettimen kierrokset säätyy lämmön mukaan.

12. Fevermist

Fevermist Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Katoin että cooleri on silmämääräisesti ehjä, tosta prossaa vasten menevästä pinnasta en tietenkään voi olla satavarma sillä sitä nyt on hiukan vaikea edes tutkia ilman spesialistin apuvälinäitä :p

Tällä hetkellä kone siis on täysin kellottamatonkin.
    Laitoin nyt prossun tuulettimen pyörimään täysillä kun se on suht hiljainen jopa siten, mutta sekin laski vain idle lämmöt vain 46 asteeseen.
    Eli kai se on uuden tuulettimen osto (ellei lisätöhnän laitto väliin auta).
    Mututietona olen kuullut että juuri näissä coolereissa on ollut pientä epäsuoruutta tossa prossun päälle tulevassa pinnassa, ja että muutamat tyypit ovat jopa itse hieneet niitä suoriksi.

Mikäs nyt ois sitten kellottajan cooleri vaihtoehto tälle prossulle?

Edit: näkeekös ton piirisarjan lämpöjä jostain, sen siili oli meinaan erittäin kuuma. Mutta se nyt käsittääkseni saakin aika kiukaana käydä?

13. morotzky

morotzky Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Nexustek PHT-7750 on normaalikiva cooleri. E6600 pyörii siinä 26-34 C paikkeilla ylikellottamattomana. Zalmanin joku iso ehkä tai Scythe Ninja kenties kellotukseen. Vesiblokki.......

14. Bagoonga

Bagoonga Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mul on tagin mukaset kellot ja lämmöt ei noussu yhtää. Kyl ne vähän koholla on mut en kyl rupee irrottaa ja tutkii, ainakaa vielä. Ei ne kuitenkaan noissa lämpötiloissa vielä rikki mene lähellekään. Idlenä n. 45 astetta, tuulettimen pyöriessä 800-1000 rpm. Tuuletin nostaa nopeutta vasta kun prosessorirasitus lähentelee 100%:ia. Everestin mukaan core1 ja 2 on lähemmäs 50 astetta. Kotelotuuletin pyörii minimillä. Fevermist, annoitko muuten olla ne vakiotöhnät vai laitoitko uudet. Itselläni meni ekal kerral viduiks ne vakiotöhnät ni laitoin ite piitahnat välii.

15. Fevermist

Fevermist Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Mulla on edelleen ne vakiotöhnät kun ei tällä hetkellä sattunu mitään tököttiä olemaan varastossa vaikka kaappi oikea tietokoneosien ja vermeiden hautuumaa :p, täytyypi huomenna mennä ostamaan pii/hopeatahnaa tai vastaavaa.

16. Alterdu

Alterdu Guest

Meikäläisellä on idlenä jtn 41-45c E6300 :ssa tuuletin pyörii jossain 1700 rpm, kellottomana, toi intelin oma jäähy oli ainakin vähän hutera asentaa kun se ei mullakaan ekakerralla oikein menny paikoilleen, mutta tuolla jossain sanottiin että nää core2duot käy vähän lämpäsempänä ku AMD prossut..

17. Fevermist

Fevermist Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    Löysin sittenkin sattumalta näyttiksen zalman tuulettimen vanhat thermal grease töhnät. Vaihdoin ne tohon, mutta ei vaikutusta, sama tulos. Eli en keksi muuta kun, että toi coolerin pinta ei ole tasainen ja siten ei saa parasta mahdollista kontatkia prossuun, kun kerran osalla samalla coolerilla lämmot on 10 astetta pienemmät.

Ton scythe ninjan heatpipet näyttää niin jylhiltä että taidanpa mennä ostamaan tuollaisen seuraavaksi, tai sitten Zalman CNPS9500 LED joka näyttää myös aika lupaavalta. :p

Pitäis löytää jostain joku cooleri vertailu taulukko :')

18. Bagoonga

Bagoonga Regular member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    26
    Mä ku laitoin jäähyn paikoilleen, ni tuntu et emolevy menee väkisinki kappaleiksi ennekuin ne kulmat naksahtaa. Taipu aika reilusti jo emo. Niitä kiinnikeitäki piti jonku aikaa tutkailla et älysin miten ne loppujenlopuks edes toimii! :) Oli vielä ensimmäinen kasaamani kone, ni hirvitti. Entinen AMD 2800+ kävi melko lämpimänä, ku idlenä oli ~55 astetta. Oon saanu semmosen kuvan et intelin prossut rupee sanoo sopimuksiaan irti ku lämmöt nousee yli 90 asteeseen. En muista mistä luin.. :/

19. Copone

Copone Guest

Eiks just nää core2 käy vähän viileempänä ku on 65 nanometrin tekniikaa??

20. Tuff

Tuff Active member

Kiitokset:
    0
    Pisteet:
    66
    mulla ainakin Core 2 Duo E6400 lämmöt 37c kelloja 2,13@2,80Ghz puhallin vakio 1600rpm.
    jotain on todella vikana koneen lämmöissä.. katsoitko ne millä?
    katso onko biossissa millaiset puhaltimen asetukset nosta kierroksia jos puhaltimen kierrokset pienet.

quote]Eiks just nää core2 käy vähän viileempänä ku on 65 nanometrin tekniikaa??[[/quote] juu niin mun mielestä kans.

21. Fevermist

Fevermist Regular member

Kiitokset:
    1
    Pisteet:
    28
    @bagoonga: ainakin tää intelin E6400 prossun kriittinen lämpötila oli jotakuinkin 63 astetta (tämä tieto intelin omilta sivuilta).

@[NGN]TUFF: Kaikilla mahdollisilla, ja kaikki näyttää jotakuinkin samaa. (everest, speedfan, pc probe II, Ai Suite, core temp beta)

ja puhaltimen kierrokset on maksimilla 1700-1800 (speedfanilla laitoin itse maksimit pysyvästi)

Jaa tämä sivu