Itselläni löytyy Creativen SB Audigy2-äänikortti ja ongelma onkin seuraavanlainen. Onkos mahdollista saada äänikortista antamaan äänisignaalia kuulokkeille ja mikille ja samanaikaisesti stereoille? Ei ole kotelossa erillistä front-liitäntää kuulokkeille. Kiitos
Front ja Rear outit vaan käyttöön (eli toiseen kuulokkeet ja toiseen kaiuttimet) ja 4.0 tai 5.1 tila päälle Creativen säätöpaneelista.
Minulla olisi semmoinen ongelma, että pitäisi asentaa 5.1 kaiuttimet. Äänikorttina on soundblasterin vanhahko äänikortti (~v2001). Emolevy on samaa ikää. 3,5mm paikkoja on 5kpl joista 1 on tarkoitettu kaiuttimille. 5.1:hän vaativat 3 paikkaa. Voinko jotenkin nämä muut paikat käyttää kaiuttimille, vai mitenkä minun kannattaisi kaiuttimet asentaa?
Mikäs sound blaster sulla on? Itselläni on live 5.1 ja siinä on myös viisi paikkaa. Epäilen, että sinulla noudattaa samaa logiikkaa: oranssi on keskiääni/basso, musta on takakanavat ja vihreä etukanavat. Valitse kajareiksi asetuksista 5.1 niin toimii. Värit taitavat olla jonkin sortin standardi, sillä olen usein nähnyt saman logiikan.
[offtopic] Aion ostaa joulun tienoilla X-FI Extreme music äänikortin niin toimiiko etupaneelissakin sitten ne X-FI:n äänet ilman mitään säätöä? [/offtopic]
No piuhat varmaankin ainakin pitää vetää. En osaa enenpää sanoa. Eiköhän nuo saa toimimaan. Varma en kyllä ole.
http://www.nordichardware.se/skrivelser_img/220/fatal1ty.jpg X-FI:n etupaneelista saa monikanaväänet ulos vain digitaalisesti. Itse kortista analogisesti (kuuloke ulostulo kyllä löytyy etupaneelistakin).
Niin siis mulla on tässä koneessa jo tollanen etupaneeli-homma niin saako siitä sitten ne X-FI:n äänet vai pitääkö olla tollanen. Toi ei kait tuu mukana Extreme Music-äänikortissa.